آموزش سئو پیج اینستاگرام

سئو اینستاگرام چیست؟ + 9 تکنیک کاربردی در سئو اینستاگرام آکادمی فرین

دعوت به اقدام یا کال تو اکشن (Call To Action) به معنای این است که چگونه مخاطبین را در فضای آنلاین به انجام کاری دعوت کنیم. اگر می‌خواهید برای تصاویر جدید تگ آلت بنویسید، از بخش «advanced settings»، گزینه accessibility و سپس write text را انتخاب کنید و بعد از وارد کردن متن، روی دکمه done بزنید. یکی از قابلیت‌های اینستاگرام که کمتر شناخته‌ شده، امکان اضافه کردن Alt Text یا همان متن جایگزین به تصاویری است که روی اینستاگرام آپلود می‌کنید. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. اما شکل حرفه‌ای‌تر یادگیری سئو این است که ابتدا مفهوم سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) را یاد بگیرید و سپس، تکنیک‌های مربوط به هر یک از این دو شاخه را با جزئیات بیشتر و دقیق‌تر بررسی کنید و بیاموزید.

پادرو ابزاری هوشمند در حوزه فروش و ارسال سفارش‌های آنلاین است و به فروشگاه‌های اینترنتی و فروشندگان در شبکه‌های اجتماعی، امکان مدیریت و نظارت بر فرآیند فروش و ارسال سفارش‌ها را می‌دهد. گاهی مشاهده کردید که اینستاگرام IGTV هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد که فکر می‌کند ما به آن علاقه داریم، شبیه به پیشنهادهای یوتیوب میماند. نام صفحه و ایدی صفحه به ترتیب همانند نام سایت و دامنه سایت می‌باشد. به خاطر داشته باشید که نام صفحه که اصولا همان نام برند شما می‌باشد باید به شکلی باشد که بتواند به مشتری در راحت تر سپردن آن کمک کند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. مسابقه دیگری که می توانید برگزار کنید این است که چالش عکس با هشتگ به راه بیاندازید.

و یا مسابقه هایی که دیجی کالا می‌گذارد و برای تگ کردن دوستانتان شما را تشویق می‌کند. همانند این می‌ماند که من به شما PDF رایگان باارزشی می‌دهم به ازای دریافت ایمیل از شما و یا برای آزاد کردن لینک دانلود باید ابتدا پستی را به اشتراک بگذارید. لب کلام و منظور از جنجال سئو اینستاگرام، بهینه سازی پیج اینستاگرام با هدف تبدیل کاربران به فالوور، افزایش تعداد فالوور و در نتیجه فروش بیشتر است. کاری که در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر تلگرام نیز با شکل دیگری در حال انجام است، ولی بخاطر پرطرفدار بودن و اقدامات اخیر این اپلیکیشن، بحث سئو پیج اینستاگرام قوت گرفته است. در زمان‌های گذشته، شبکه‌های اجتماعی تا این حد رشد نکرده بودند و موتور‌های جستجو نیز تاثیری که امروزه از شبکه‌های اجتماعی در سئو سایت می‌پذیرند، وجود نداشت اما امروزه داستان متفاوت است.

آیا تا به حال درباره مفهوم سئوی اینستاگرام فکر کرده‌اید؟ چقدر چنین چیزی برای شما دغدغه ایجاد کرده و اهمیت دارد؟ اصولا سئوی پیج اینستاگرام چیست و چطور با استفاده... حال بهتر است ما دنبال کننده‌هایی داشته باشیم که تعداد فالوور کمتری دارند. جدا از آنکه این نرم افزارها ممکن است اکانت شما را هک بکنند، در بهینه سازی اینستاگرام هم در دراز مدت آسیب بسیاری می‌زنند. زمانی که شما از سایت‌های معتبر لینک دریافت می‌کنید اثر بسیار قوی تری دارد تا گرفتن ۱۰۰ ها لینک از سایت‌های غیرمعتبر و یا غیرمرتبط. حال در اینستاگرام زمانی که پست شما توسط صفحه‌ای که دارای فالوورهای بسیاری است لایک می‌شود احتمال دیده شدن و ارتقای آن بیشتر از زمانی است که صفحات با فالوور کمتر لایک کنند. همان طور که در گوگل الگوریتم‌های بسیاری وجود دارد تا بتواند بهترین نتیجه را نشان دهد، در اینستاگرام هم بسیاری الگوریتم وجود دارد که در تلاش هستند تا بهترین عملکرد را به جا بگذارند.

اگر پستی از شما توسط سایت یا پیج معتبری با فالوور های بسیار لایک شد درواقع شما توانسته‌اید بک لینک دریافت کنید که از اعتبار بیشتری از دریافت لینک های ممتد از سایت‌ها و صفحات غیرمعتبر و با فالوور کمتر دارد. بدین منظور یکی از ترفندهای لینک سازی در بین اهالی متخصص در امر سئو سایت این است که در گروه‌های خصوصی زمانی که یک ادمین از پیج معتبر پست می‌گذارد بقیه ادمین ها شروع به کامنت گذاری و لایک کردن می‌کنند. توجه کنید از واژه‌های غنی در کپشن و bio پیج خود استفاده کنید تا پیج اینستاگرام تان را سئو کنید. فقط باید حواستان باشد در تگ عنوان استفاده زیاد از هشتگ برای گوگل اسپم محسوب می شود. سئو یا همان search engine optimization یعنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو. قبلا در مقاله سئو سایت چیست در این مورد به صورت کامل توضیح داده ایم.

همچنین در هر پست باید 3 تا 5 هشتگ استفاده شود و استفاده بیش از حد از هشتگ برای ارتقا پیج مناسب نیست. اگر مطالب مناسب سلیقه و نیاز گروهی که دنبال کننده شما هستند باشد این افراد پیج شما را ترک نکرده ، مطالبتان را لایک کرده و کامنت میگذارند و با لینک دادن به پیجتان ممکن است علاقمندان بیشتری به صفحه شما برسانند. نکته مهم دیگر در استفاده از کلمات کلیدی اولویت بندی و دسته بندی آن‌هاست. باید بین کلمات کلیدی اصلی که اهمیت بیشتری داشته و کلمات فرعی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، تمایز قائل شوید. باید ببینید کدام موضوع برای شما مهم‌تر است، افزایش میزان بازدید یا افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان. بهتر است حساب کاربری و محتواهای خود را بر اساس کلمات کلیدی اصلی و فرعی بهینه کنید.

همین جا باید یک نکته مهم دیگر در مورد الگوریتم های اینستاگرام را به شما آموزش بدهم. تا اینجا میدانید که تعامل پست شما تعیین میکند که آیا قرار است به اکسپلور برود یا نه؟ اما به نظرتان این تعامل را پست شما باید از کجا جذب کند؟ خب قطعا در ابتدا همان مخاطبانی که دنبال تان کرده اند باید به پست واکنش نشان بدهند. در واقع زمانی که پستی منتشر میکنید، پست باید به بخش Feed یا همان آیکون خانه مخاطبان برود تا آنجا مخاطبان آن را دیده و در قبالش تعامل داشته باشند. در واقع این تعامل و مشارکت بالای کاربران، به اینستاگرام و الگوریتم هایش میفهماند که پست من بسیار جذاب بوده و احتمالا برای مخاطبان جدیدی که با پیج آشنایی ندارند هم جذاب خواهد بود. بنابراین پست به اکسپلور رفته و به تعداد زیادی مخاطب جدید نمایش داده میشود!

در قسمت خانه یا feed شما پست هایی نمایش داده می‌شود که فالویینگهای شما مستقیم آن را پست کرده اند. اما نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام ربط زیادی به فالویینگ‌های شما ندارد. در اینستاگرام پست و یا صفحه شما مورد برخورد قرار می‌گیرد و در گوگل صفحات سایت شما ممکن است پنالتی شوند. به این مورد در اینستاگرام می‌گویند Shadow ban شدن و در گوگل می‌گویند پنالتی شدن سایت. پس وقتی مشاهده کردید که حتی در هشتگ، پیج شما بالا نمی‌آید شبیه به آن هست که در نتایج گوگل و یک کلمه کلیدی سایت شما بالا نمی‌آید. یک سری سایت‌ها در بحث سئو هستند که صرفا در آن‌ها لینک موجود است و ارزش محتوایی خاصی ندارند.

اما علاوه بر این، میتوانید از راهکارهایی مثل مسابقات اینستاگرامی و… هم کمک بگیرید. با استفاده از ابزارهای مناسب، تحلیل رقبا و یادگیری مداوم، میتوانید استراتژی های مؤثری برای رشد پیج خود تدوین کنید. در این مقاله مهمترین داده های اینستاگرام و راه رسیدن و تحلیل آنها آموزش داده شد. همچنین لایف وب میتواند با ارائه گزارش های دقیق و تحلیل های جامع، در بهبود عملکرد پیج اینستاگرام و افزایش تعامل کاربران به شما یاری برساند. پس از آشنایی با ابزارها، باید به جمع آوری و تحلیل داده های کلیدی بپردازید.

در ادامه اگر کاربران کلماتی مثل سایت ساز، فروشگاه ساز و پرتال را در اینستاگرام جستجو کنند، پیج ما یکی از پیج‌هایی است که به شما نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید که چیزی به نام ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل وجود ندارد. اگر به دنبال یک فرم در گوگل هستید که پیج خود را در آن ثبت کنید، چنین چیزی وجود ندارد. این شما هستید که باید دریچه ورود گوگل برای خزش (Crawl) و یافتن پیج را باز کنید. همچنین داشتن یک پروفایل بهینه شده می‌تواند تاثیر مستقیمی در دیده شدن شما در اکسپلور اینستاگرام داشته باشد. اما سئو کلاه سیاه، می‌کوشد با شناسایی نقطه ضعف‌ها و محدودیت‌های الگوریتم‌های سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد.

اولین بار در نوامبر ۲۰۲۰ اینستاگرام قابلیت‌های مهمی را در دسترس کاربران قرار داد. از جمله این ویژگی‌ها این بود که برخلاف گذشته که تنها با استفاده از نام کاربری، هشتگ یا لوکیشن به جستجو می‌پرداختید، اکنون می‌توانید کلمات کلیدی عمومی را نیز جستجو کنید. به این صورت همه پست‌هایی که شامل آن کلمات کلیدی هستند به شما نشان داده می‌شوند. این تغییر و تحول در اینستاگرام نشان می‌دهد که الگوریتم‌های اینستاگرام تغییر پیدا کرده‌اند. علاوه بر آن سئو اینستاگرام باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد. اما سئو اینستاگرام چیست و برای افزایش سئو اینستاگرام چه فعالیت‌هایی باید انجام شود.

خب این اکسپلور کجاست و چطوری باید داخل آن وارد شویم؟ این مقاله به شما کمک می‌کند تا پست‌های خود را وارد این قسمت کنید. به یاد داشته باشید که بخش اکسپلور کمک فوق العاده‌ای به کسب و کار اینترنتی و فیزیکی شما خواهد کرد. به طور کلی سئوی پیج اینستاگرام برای پیشرفت صفحه شما بسیار ضروری و واجب است. ادمینی که سئوی پیج اینستاگرام و به طور کلی فرایند سئوسازی اینستاگرام را جدی نگیرد، با مشکلات زیادی در مسیر پیشرفت صفحه خود روبرو خواهد شد. البته زمانی این ابزار به شما رتبه نشان می‌دهد که اخیرا فعال بوده باشید.

درواقع اعتبار خود را با لینک‌های بیش از حد خارجی از دست می‌دهند و داشتن چنین لینک‌هایی برای سایتمان به صورت انبوه مشکلات بسیاری را می‌تواند  ایجاد کند. همین موضوع در اینستاگرام هم است، در اینستاگرام Mass followers داریم که به اکانت هایی میگویند که بیش از اندازه فالو کرده‌اند، درواقع به اکانت‌هایی می‌گوید که بالای ۱.۵ کا فالوور داشته باشند. نکته دیگر آنکه راحت خوانده شود، راحت نوشته شود تا در نهایت توسط کاربران راحت پیدا شود. همینطور سعی کنید ایدی همه شبکه‌های اجتماعی را همانند نام برند کنید. به کمک سایت knowem.com می‌توانید یک ایدی ID واحد در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید.

چرا که ماهیت این شبکه اجتماعی تصویر محور است و در پست‌ها عکس و یا ویدیو مشاهده می‌کنید و اگر متنی در پست وجود نداشته باشد به احتمال زیاد آن پست امکان نمایش در نتایج را ندارد، مگر لوکیشن عکس مشخص شده باشد. برای توسعه برند خود نیاز به شبکه های اجتماعی دارید و فعالیت در انواع شبکه های اجتماعی همانند داشتن شعب در شهرهای مختلف است. فعالیت مناسب در این نوع شبکه ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرنخ‌های (Lead) مناسب و کافی در زمان کوتاه دریافت کنید. هر چند جمع آوری سرنخ‌ها شروع کار می‌باشد و نحوه استفاده صحیح آن‌ها و پیاده سازی استراتژی مناسب می‌تواند اثربخشی این سرنخ‌ها را دوچندان کند. به نظر بنده اینستاگرام برای هر کسب و کاری سودآور نیست، ولی به معنای این نیست که نباید در آن فعالیت کرد.

آیا می‌شود من ۵۰۰ پست در اینستاگرام درج کنم و همه یک برچسب مشترک داشته باشند؟ مگر آنکه برچسب جنبه برند داشته باشد که موردی ندارد. دقیقا همانند سایت که میتوان اسم سایت را در همه صفحات بدون مشکل درج کرد. برخی ها برای مدیریت و دسته بندی پست های اینستاگرام از برچسب استفاده می‌کنند همانند ما که برای دسته بندی مطالب داخلی وبسایت میزفا از برچسب ها استفاده می‌کنیم. درواقع category دسته بندی های بزرگ هستند و برای دسته بندی های کوچک از tag و یا برچسب استفاده می‌کنند. یک نام برند خوب حتما نیاز نیست که به کاربران شما بگوید که شما چه نوع خدماتی را ارائه می‌دهید، نامی که راحت به ذهن سپرده شود و در درون یک داستان به وجود بیاید می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد. اگر به عنوان یک برند تجاری در اینستاگرام فعال هستید، حتما از لوگوی برندتان برای تصویر پروفایل و اگر به عنوان یک برند شخصی فعالیت دارید تصویر خودتان را برای پروفایل در نظر بگیرید.

چگونه سئو کار حرفه ای شویم؟شما می توانید پس از گذراندن دوره آموزش سئو آناژو، به بازار کار وارد شوید و با کسب تجربه به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید. به این صورت شما میتوانید در کنار نام برندتان از عبارت های کلیدی معرف نیز استفاده کنید که در گوگل قابل جستجو و نمایش هستند. کلمات کلیدی چه کلماتی هستند؟ هنگامی‌که در اینترنت به دنبال اطلاعاتی درباره یک مطلب هستید، آن را با چه کلمات... اگر بیزینس شما محدود به شهر یا مکان خاصی است بهتر است از لوکیشن مریوط به همان محل و شهر استفاده کنید. استفاده از لوکیشن های مختلف که در حوزه ی خدمات شما نیست، مخاطب هدف برای شما جذب نمی کند. ولی اگر خدمات شما در سطح کشور و یا حتی به صورت جهانی است می توانید هر چند وقت یکبار لوکیشن خود را تغییر دهید تا مخاطبان بیشتری که هدف کسب کار شما هستند را جذب کنید.

اگر شما هم میخواهید در محله، شهر یا استانتان به صورت خاص مورد توجه قرار بگیرید و خودتان را بیشتر معرفی کنید باید از برچسب مکان یا تگ لوکیشن استفاده کنید. شما همچنین میتوانید برخی از لوکیشن های موردنظرتان را به صورت هشتگ در کپشن پست یا کامنت بکار ببرید. توجه کنید که استفاده از هشتگ های برند نیز میتوانند برای شما و سئو اینستاگرام در گوگل بسیار مفید و موثر باشند. صفحه اینستاگرام به صورت پیش‌فرض اولیه بر روی نمایش عمومی یا همان public تنظیم شده‌است و همه افراد مجوز بازدید از صفحه شما را دارند. اگر بازاریاب هستید حتما دقت کنید که این تنظیم پیش‌فرض را تغییر نداده باشید. بهتر است بر روی پروفایل خود به بخش تنظیمات رفته و چک کنید اکانت خصوصی شما روی حالت خاموش باشد.

اجازه بدهید به جای نوشتن مقدمه مقاله، یک راست به سراغ موضوع اصلی بروم چون خیلی برای آن ذوق دارم! به شما قول میدهم تا امروز این جامع ترین مقاله ای است که در سطح وب فارسی در مورد سئو اینستاگرام منتشر شده. یکی دیگر از KPI ها مهم که باید مورد توجه قرارش بدهید، تعداد فالوورهاست. قطعا در صورتی که در مسیر درست بازاریابی و افزایش فالوور اینستاگرام باشید، تعداد فالوورها به مرور افزایش پیدا می‌کند. اینستاگرام قابلیتی دارد که به شما اجازه می‌دهد برای عکس در حال انتشارتان، یک ALT (متن جایگزین) نوشته و آن را توصیف کنید.

در واقع متنی که شما می‌نویسید را اینستاگرام برای شناخت بهتر موضوع عکس و چند چیز دیگر استفاده می‌کند. قدم بعدی، این است که یک عکس پروفایل جذاب برای حساب‌تان انتخاب کنید. این عکس در آینده قرار است یکی از چیزهایی باشد که مخاطبان با دیدنش، به فالو کردن اکانت شما ترغیب می‌شوند. بنابراین به جای عکس‌های بی‌کیفیت، یک عکس با تصویری بسیار جذاب قرار بدهید. پس یکی از بزرگترین کار‌هایی که یک پیج اینستاگرام می‌تواند انجام دهد، افزایش اعتماد مردم به شماست و در نتیجه میزان خرید و سفارش از سایت شما را می‌تواند به شکل چشمگیری افزایش دهد.

علاوه بر راهکار بالا، یکی دیگر از راهکارها برای افزایش تعامل در پست، این است که از مخاطبان برای لایک کردن، اشتراک‌گذاری، کامنت گذاشتن، ذخیره کردن و... اگر دقت کنید اغلب پیج‌های بزرگ هم در اسلاید انتهایی پست‌ها از مخاطبان برای اشتراک‌گذاری و... علاوه بر این، مطرح کردن یک سوال یا معما در اسلاید انتهایی پست، باعث می‌شود تعداد کامنت‌ها و تعامل‌ افزایش پیدا کند. اما خب چطور می‌توانیم به این بازار دسترسی پیدا کنیم؟ با سئو اینستاگرام! در این مقاله به شما توضیح می‌دهم که چطور با سئو کردن پیج اینستاگرام‌تان، تعداد زیادی مخاطب جذب کرده و درآمد آنلاین‌تان را افزایش بدهید.

به شکل کلی برای کسب و کارهای B2C یعنی کسب و کارهایی که ارتباط مستقیم با مصرف کننده (مشتری نهایی) دارند، بهتر است. البته برای کسب و کارهای B2B که مشتری آن‌ها شرکت‌ها و کسب و کارهای دیگر هستند، داشتن صفحه اینستاگرام نیز پیشنهاد می‌شود، هر چند باید به دنبال مخاطب های خاص خودشان باشند تا بتوانید حداقل استفاده یعنی “آگاهی از برند” را پیش ببرید. تولید و انتشار محتوای با کیفیت که به نیاز مخاطبان پاسخ دهد، شامل یک آموزش کاربردی باشد و یا مخاطب را سرگرم کند، افزایش نرخ تعامل (Engagement Rate) پیج کمک می کند. وقتی کاربر کلمه یا عبارتی را سرچ می‌کند، اینستاگرام در نام‌های کاربری، هشتگ‌ها، کپشن‌ها، بایوها و لوکیشن‌ها دنبال مرتبط‌ترین نتایج می‌گردد و لیستی از آن‌ها را به کاربر پیشنهاد می‌دهد. کلیات تکنیک‌های بهینه‌سازی اینستاگرام خیلی شبیه به سئو گوگل است؛ منتهی در یک‌سری جزئیات تفاوت‌هایی با هم دارند. مثلاً در سئو گوگل شما از کلمات کلیدی در عنوان صفحه، توضیح سئو، آدرس و… استفاده می‌کنید، ولی در اینستاگرام همین کلمات کلیدی را در بایو، کپشن، هشتگ‌ها و….

هر چند ممکن است به خود بگویید که این لینک‌ها NoFollow هستند و تاثیری در لینک سازی ندارند، اما به نظر فکری کاملا اشتباه است. بهرحال گوگل آن‌ها را از سایت معتبر اینستاگرام خزش می‌کند و لینک به سایت را خواهد دید. اگرچه ممکن است پروفایل به صورت مستقیم بر روی سئو اینستاگرام تاثیر گذار نباشد، اما تاثیر بسیار زیادی در جذب فالوور دارد. برای همین باید تا حد امکان پروفایل صفحه اینستاگرام خود را جذاب کنید تا کاربران شما را فالو کنند. یکی از پاسخ ها به سوال ” چگونه پیج اینستاگرام سئو کنیم” این است که، بهتر است برای پیج خود الگوی پروفایل اجتماعی در نظر بگیرید. می‌توانید در گوگل در بخش schema.org اعلام کنید چه پروفایل هایی در کدام شبکه‌های اجتماعی دارید تا اگر محصولتان در khowlege Graph یا همان گراف دانش کارتی گرفت، پیج شما در آن‌جا به نمایش درآید.

همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. اگر چه به نظر نمی‌رسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد،‌ اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم‌. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایه‌ای‌ترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده‌ و اولیه‌ی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. لطفا شما هم نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید و بنویسید که چه موضوعات دیگری نیز برای شما جالب و جذاب است تا در گزارش‌ها و مطالب بعدی بلاگ به آنها بپردازیم. همچنین اگر سوالی دارید می‌توانید فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

این امر با برنامه ریزی قبلی بر اساس روند فعلی، پست های شما را متناسب نگه می دارد. اگر مرتباً در مورد نام تجاری خود لاف بزنید، از این طریق مشتری خود را از دست خواهید داد و در نتیجه ممکن است او پست های شما را جدی نگیرد.پس تولید محتوا را جدی بگیرید و اصولی در صفحه کاربری خود پیاده کنید. یکی از ابزار های پر طرفدار اینستاگرام، استوری های آن است که در بالای محیط اینستاگرام به نمایش گذاشته می شوند. فعالیت در اینستاگرام  فقط به انتشار پست بسنده نمی شود و شما می توانید از استوری های اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید. این نه تنها بینشی در مورد تجارت شما ایجاد می کند بلکه باعث فروش بیشتر نیز می شود. شما می توانید برای بهبود سئو اینستاگرام خود از ابزار های اینستاگرام استفاده کنید که برای تمام کسانی که حساب کاربری تجاری دارند، بسیار مناسب است.

فراموش نکنید که کلمات کلیدی خود را در کپشن پست ها نیز استفاده کنید. در مقاله کپشن اینستاگرام چیست، در مورد نحوه کپشن نویسی توضیح داده ایم. سئوی اینستاگرام به معنای بهینه سازی محتوای اینستاگرام شما برای پیدا شدن در نتایج جستجو است. باید بدانید که پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی نیز به طور گسترده‌ای از توابع جستجو استفاده می‌کنند. با این عملکرد جستجوی گسترده در اینستاگرام، بهینه‌سازی پروفایل و پست‌های شما برای جستجوی اینستاگرام راهی عالی برای افزایش دسترسی شما به مخاطبان بیشتر است. سئو اینستاگرام یعنی شما پیج خودتان را به گونه‌ای بهینه سازی کنید که محتوای آن برای کاربران (مردم) و الگوریتم های اینستاگرام جذاب باشد.

به این صورت که، در این چالش عکس و هشتگ، فردی با استفاده از هشتگ ها برای برنده شدن در مسابقه تعیین شده، عکس می گیرد و آن را با هشتگ مربوطه منتشر می کند. اگر هم لایوهای تک نفره برگزار کرده و خودتان با مخاطبان صحبت کنید که خب اینستاگرام متوجه فعال بودن تان شده و اعتبارتان را بالا میبرد. پس آن‌ها را جدی بگیرید و سعی کنید به بهترین شکل از این قابلیت اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید. شما می‌توانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

اگر می‌خواهید با جزییات بیشتر راجعع به نحوه کار کردن اینستاگرام بدانید، سری به مقاله «الگوریتم‌های اینستاگرام» بزنید. اگر از چندین هشتگ استفاده کرده اید، تجزیه و تحلیل اینستاگرام دقیقاً به شما نمی گوید که کدام یک بازدید بیشتری را برای شما اورده است. اما اگر به 3 تا 5 هشتگ توصیه شده پایبند هستید، میتوانید بفهمید که کدام یک به طور مداوم ترافیک را در طول زمان هدایت می کند. شما باید مدت زمانی را به تحقیق در مورد رقبای خود صرف کنید و متوجه شوید که فعالیت اینستاگرام آنها چگونه است و هر روز چه محتوا هایی منتشر می کنند. شما باید بدانید که افراد از چه عباراتی برای جستجوی محتوایی مانند شما استفاده می کنند، سپس آنها را در کپشن های خود بگنجانید. هیچ فرمول دقیقی وجود ندارد که اکانت شما را به بالای رتبه بندی جستجو برساند.

به‌خوبی می‌توانید میزان محبوبیت پست‌ها، میزان لایک، کامنت، share شدن، سیو شدن، ورودی از هشتگ یا اکسپلور و… را ببینید و براساس این داده‌ها پست‌های بعدی را بهینه کنید. حالا میرسیم به بخش جذاب مقاله‌مون این سوال که چیکار کنیم پست هامون برن توی گوگل خیلی از ما پرسیده میشه! برای اجرای سئوی پیج اینستاگرام و به طور کلی سئوسازی اینستاگرام باید از راه درست وارد شد و عمل کرد. اصولا سئو برای اینستاگرام یک فرایند حیاتی وبسیار موثر است و در بالا بردن سئوی پیج اینستاگرام باید از تمامی ابزار مناسب در این حوزه بهره برد. اگر پستی که انتشار می‌دهید بتواند نظر آن چند نفر اولی را که می‌بینند جلب کند احتمال اکسپلور شدن پست اینستاگرام را زیاد می‌کند. هرچه شما محتوای خود را صمیمی تر و مورد علاقه کاربر تهیه کنید و تعامل کاربر با شما بیشتر باشد نزدیک‌تر به اکسپلور هستید.

استفاده از کدهای اسکیما برای معرفی بهتر پیج اینستاگرام شما به موتورهای جست‌وجو مثل گوگل لازم است. برای پیدا کردن این تایم طلایی باید آزمون و خطا کنید تا کم‌کم روز و ساعت مناسب برای انتشار محتوا دست‌تان بیاید. البته به جز این، خود اینستاگرام هم بر اساس سابقه پیج‌تان، گزارشی از زمان مناسب برای انتشار محتوا در اخیتارتان می‌گذارد. در قدم بعدی هم باید مطمئن شوید که در متن بایو به ارزش پیشنهادی و مزیت رقابتی‌تان به‌طور واضح و شفاف اشاره کردید و همه با یک نگاه می‌توانند متوجه حوزه کاری شما شوند و با برندتان آشنا شوند. یک کلمه کلیدی را در نوار جستجو تایپ کنید، سپس روی Tags ضربه بزنید تا هشتگ های برتر آن کلمه کلیدی را ببینید. تجربه نشان داده است که نگاه کردن به پیج رقبا این امکان را به شما می دهد تا عملکرد خود را بهبود ببخشید و به مفاهیم اصلی توجه کنید.

منظورم از عنوان، آن متن کوتاهی است که روی پست اینستاگرام مینویسید تا کاربر را جذب کنید. خلاقیت در نوشتن این متن و البته انتخاب فونت و رنگ مناسب، بسیار در جذب مخاطب تاثیرگذار است. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث می‌شود پست‌های شما در هشتگ‌های اینستاگرام و همینطور اکسپلور آن سئو شود، فاکتور تعامل است! خب اولین نکته این است که پست‌تان را همراه با یک‌سری هشتگ مرتبط منتشر کنید. اما به طور کلی گفته می‌شود که بهتر است 10 هشتگ پرمخاطب را همراه با 10 هشتگ کم‌مخاطب‌تر زیر هر پست قرار بدهید. علاوه بر این، پیشنهاد می‌کنم از هشتگ‌های نامرتبط تا جایی که ممکن است، استفاده نکنید.

این کلمه به بهینه کردن سایت برای نمایش در موتورهای جستجویی مثل گوگل اشاره دارد. دیگر شما یک سایت نیستید، بلکه به صورت گسترده و روزانه در حال تعامل با کاربران خود هستید. راستش را بخواهید، ایجاد چنین تعامل بسیار نزدیکی از طریق یک وب سایت کاری بسیار دشوار است. جالب است بدانید که اینستاگرام هم از خصوصیت ALT همانند HTML پشتیبانی می‌کند و می‌توان برای تصاویری که قصد پست کردن آن‌ها را داریم، توصیفی به شکل متن قرار داد تا درک درستی از آن تصویر به ربات‌های خزش و الگوریتم اینستاگرام بدهیم. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند.

حال اگر می خواهید کاربران هدف شما برای خرید گوشی موبایل، به پیج فروشگاهی شما برسند، باید از اصول سئو اینستاگرام پیروی کنید. خیلی جالب است که ما دانسته در مورد چیزی صحبت میکنیم که به غلط رواج پیدا کرده است، ولی چاره ای نیست باید بپذیریم و به سوال پر مفهوم سئو اینستاگرام چیست؟ یک پاسخ قاطع دهیم. علاوه بر این، با فعالیت کردن ممکن است اینستاگرام پیج شما را به مخاطبان و فالوورهای دیگر پیج هایی که با آنها تعامل دارید، نشان بدهد. به این ترتیب باز هم اگر یک پروفایل جذاب داشته باشید، احتمالا مخاطبان جدید ترغیب به دنبال کردن تان میشوند. همیشه از فالوور‌های خود بخواهید که لایک، کامنت و به اشتراک گذاری را انجام دهند.

همانطور که گفتیم، اینستاگرام موتور جست‌وجوی مستقلی است و کلمات کلیدی نقش زیادی در سئو شدن پیج شما دارند. سعی کنید ضمن رعایت تمام قواعد کپشن نویسی، از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان در کپشن هم استفاده کنید. موارد دیگری که در ارسال پست میتونه اهمیت داشته باشه، متن کپشن و هشتگ های که استفاده می‌کنید هست. در گذشته گوگل قادر به درک تصاویر وب سایت شما نبود به همین خاطر تگی در html به کار گرفته شد که نام تصویر را به گوگل معرفی کنه تا گوگل بتونه بفهمه این تصویر دقیقا موضوعش چیه! البته الان هم که هوش مصنوعی گوگل پیشرفت چشمگیری داشته اما بازهم دوست داره به نامی که شما برای alt تصاویرتون قرار دادید توجه کنه و خلاصه اهمیت خودش رو به هیچ عنوان از دست نداده و یکی از پارامترهای مهم برای درک تصویر به شما می‌آید. از طرفی در همین فرصت نگارشی با مزایای سئوی پیج اینستاگرام آشنا خواهید شد و این که سئو چگونه به دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام کمک می‌کند.

اینستاگرام تنها یک پلتفرم ارائه تصاویر نیست، بلکه بخش بزرگی از این شبکه اجتماعی به محتوای ویدیویی اختصاص داده شده است. فرمت‌های ویدیویی مانند استوری‌های اینستاگرام، ریلزها یا IGTV به راحتی امکان درج ویدیو را فراهم کرده‌اند، به این معنی که می‌توانند بازدیدهای بیشتری نسبت به پست‌های ثابت داشته باشند. همچنین ویدیوها شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشتن و جذب فالوورهای بیشتر برای شما دارند. در مورد راه های افزایش فالوور اینستاگرام در مقاله ای به همین نام توضیح داده ایم. احتمالا شما هم حداقل یکبار سعی کرده اید که پیج اینستاگرام‌تان را با خرید پکیج یا با دیدن ویدئوهای آموزشی در اینستاگرام و استفاده از تبلیغات، تعامل، پست و استوری زیاد و …. ارتقا دهید اما باز هم به آن نتیجه دلخواهی که مد نظرتان بوده دست پیدا نکردید.

کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند. جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع). با مقایسه داده های خود با رقبای خود، به راحتی میتوانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و بر اساس آن‌ها نقاط بهبود را تعیین کنید.

حالا مواردی که در تصویر بالا هم به آن اشاره شد را با دقت بیشتری در ادامه بررسی می‌کنیم. ابتدا یک عکس آپلود کنید و افکت مورد نظرتان را انتخاب کرده و به مرحله بعد بروید. سایت‌های دانلود قدیمی را یادتان هست؟ ۱۰۰ ها برچسب کم رنگ درج می‌کردند، هر چند امروزه هم از این نوع سایت‌ها بسیار است. در اینستاگرام قابلیت پاک کردن تاریخچه جستجو در تنظیمات این نرم افزار وجود دارد و کافی است به قسمت  Clear Search History  بروید. اگر نمی‌دانید سئو یا SEO چه چیزی است پیشنهاد میکنم قبل از خواندن این مقاله، پست مربوط به سئو چیست را بخوانید.

استفاده از هشتگ هم در راهنمایی و فرستادن کاربران به سمت پیج شما بسیار مفید است. زیرا هشتگ ها درواقع همان راه‌های ارتباطی هستند که پیچ های مرتبط را به هم وصل می‌کنند. در اصل بیوها شبیه همان توضیحات متا هستند و به html تبدیل می‌شوند و قابل جستجو توسط ابزارهای جستجو هستند. از این‌رو بیو ها در سئو پیج اینستاگرام بسیار مؤثرند پس حتما توجه کنید که از چه کلمات کلیدی در بیو یا هشتگ گذاری پیج خود استفاده می‌کنید. بدین منظور درباره این که چکاره هستید و هدف پیج شما چیست اطلاعات درستی در این قسمت بگذارید. به دلیل یکسری شباهت هایی که در عملکرد اینستاگرام با موتور های جستجو وجود دارد، رنگ واقعیت به موضوع سئو پیج اینستاگرام بخشیده شده است.

به این ترتیب اگر سایت داشته باشید، این دسته از مشتریان شما را پیدا می‌کنند و خریدشان را انجام می‌دهند. برای شروع به کار سایت‌تان می‌توانید از تست رایگان 7 روزه فروشگاه ساز پرتال استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین عوامل چگونگی سئو پیج اینستاگرام این است که از طریق کانال‌های دیگران بطور مستقیم به پست‌های خودتان لینک دهید. اگر قرار باشد فقط لینک موجود در پروفایل تان به پست شما راه پیدا کند عمدتا پست‌ها در گوگل غیرواقعی تشخیص داده شده و کمتر مورد توجه قرار می گیرند. و برای بهتر دیده شدن و سئو صفحه اینستاگرام تان در کانال‌های مختلف مستقیما به پست جدیدتان لینک بزنید. این مسئله بسیار حائز اهمیت است که پست خود را به صورت کپی شده و کامل در شبکه‌های اجتماعی دیگر یا وبلاگ تان تا جایی‌که امکان دارد درج کنید.

به دو تصویر زیر نگاه کنید؛ کدام ویترین برای شما جذاب تر است؟ همانطور که میدانید تصویر سمت راست جلوه بسیار بهتری دارد. کاربران با دیدن این ویترین اینستاگرام شما تصمیم میگیرند که آیا وارد صفحه شما شوند یا خیر. پس در طراحی کاور پست ها، پروفایل، هایلایت و … باید سلیقه به خرج بدهید تا کاربران بیشتری به پیج شما بیایند. در مطلب «راهنمای جامع سئو وردپرس» و بخش سئو تصاویر در مورد اهمیت متن جایگزین یا همان Alternative text صحبت کرده بودم. این متن جایگزین مانند شناسنامه‌ای است که ماهیت عکس شما را برای موتورهای جست‌وجو فاش می‌کند؛ پس یکی از روش‌هایی که می‌توانید عکس‌های خود را در معرض جست‌وجوی کاربران قرار دهید، استفاده از امکان Alt text است.

این دوره ها به شما خواهند آموخت که چگونه به طور موثر از ابزارها و داده ها استفاده کنید و دانش و مهارت های لازم را برای تجزیه و تحلیل بهتر داده ها به شما خواهند داد. با سرمایه گذاری در این دوره ها، میتوانید از تجربیات متخصصان بهره برداری کرده و به سرعت به یک تحلیلگر حرفه ای در اینستاگرام تبدیل شوید. در مرحله بعدی، زمان آن است که بر اساس نتایج به دست آمده، اقدامات لازم را انجام دهید و استراتژی های خود را تغییر دهید. اگر مثلاً تجزیه و تحلیل شما نشان میدهد که پست های ویدئویی بیشترین تعامل را ایجاد کرده اند، میتوانید بر تولید این نوع محتوا تمرکز کنید و ویدئوهای بیشتری را تولید نمایید. به همین ترتیب، اگر زمان های خاصی برای انتشار پست ها شناسایی شد که بالاترین نرخ بازدید را داشتند، بهتر است برنامه ریزی انتشار محتوا را به آن زمان ها منتقل کنید. مشخص کردن اطلاعات در بایو اینستاگرام یکی از مهم ترین مراحل و دستورالعمل‌ها برای پیج های کاری است.

استوری ها ابزار قدرتمندی برای ارتباط نزدیک با مخاطبان هستند و بازدیدهای بیشتر از استوری نشان دهنده علاقه مخاطبان به محتوای شماست. این داده به شما کمک میکند تا سبک و محتوای استوری های خود را متناسب با سلایق دنبال کنندگان بهینه کنید. علاوه بر عکس استفاده از ویدیو یکی از امکانات اینستاگرام است که می توانید ویدیو دلخواه خود را در قالب ریلز، IGTV ، پست و استوری برای مخاطبان خود قرار دهید. استفاده از ویدیو باعث می شود مخاطبان بیشتری نسبت به عکس به پیج جذب شود. با تولید ویدیوهای خلاقانه می توانید به شکل چشمگیری فالور پیج خود را افزایش دهید.

البته با توجه به اینکه اغلب نام‌های کاربری در اینستاگرام از قبل گرفته شده، احتمالا در نهایت مجبورید از علامت‌هایی مثل نقطه یا خط فاصله استفاده کنید. حتی ممکن است وب سایت هم نداشته باشید ولی به راحتی می‌توانید با جذب مقداری فالوور، برند خود را معرفی کنید و شروع به فروش محصولات خود کنید. حال اگر وب سایت دارید، می‌توانید برای برند خود اقدام به تبلیغات وب سایت خود کنید و با این کار میزان اعتماد مردم به وب سایت خود را شدیدا افزایش دهید. در یوتیوب یک عادت خوب برای ترغیب کاربران به دیده شدن هر چه بیشتر وجود دارد و آن هم کلیک بر روی دکمه زنگوله برای دریافت نوتیفیکیشن است. یوتیوبر‌ها صراحتا در ویدیو‌های خود از فالوور‌های خود درخواست فعالسازی نوتیفیکیشن پیج می‌کنند اما این قابلیت زیاد در اینستاگرام مورد توجه قرار نگرفته است.

با استفاده از این اکانت شما می‌توانید آمار دقیق تعداد بازدیدهای هر پست، تعداد کسانی که پست شما را در اینستاگرام Save کرده‌اند و یک سری از داده‌های باارزش که هر کدام در نوع خود می‌تواند اثربخشی مناسبی در ادامه مسیر صفحه ما باشد. بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال به صورت ماهانه در اینستاگرام instagram و از طرفی پرطرفدار ترین شبکه اجتماعی در ایران، دلیل خوبی برای خواندن کامل این مقاله جذاب و البته مهم است. این کارها نه‌تنها سئو اینستاگرام شما را بهتر می‌کند، بلکه باعث ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبان و شناخت بهتر سلایق آن‌ها می‌شود. نکته جالب بازاریابی محتوا این است که شما می توانید با انتشار محتوای پست اینستاگرام خود، عکس و فیلم ها را با هم ادغام کنید و یک استراتژی جدید ایجاد کنید. دانستن اینکه یک محتوای ویدیویی می تواند افراد بیشتری را نسبت به پست های نوشته شده درگیر خود کند، با مخلوط کردن فیلم و تصویر می توانید سطح خود را کمی بالاتر ببرید. ویژگی Hootsuite’s Best Time to Publish (که در بخش Analytics یافت می‌شود) بهترین زمان‌ها برای ارسال پست در اینستاگرام (و همچنین فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و تیک‌تاک) را به شما می‌گوید.

فالوور فیک و یا لایک فیک شبیه به خرید بک لینک ممکن است اثرات منفی بسیاری داشته باشد. مثلا چطور یک پستی ۲۰ تا impression در اینستاگرام خورده‌ است ولی ۱۰۰ تا لایک دارد؟ اینستاگرام همانند گوگل ممکن است پنالتی کند. Impression اینستاگرام شبیه به impression در ابزار قدرتمند سرچ کنسول گوگل است. توصیه می‌‌کنیم حتماً مقاله «چگونه بیو اینستاگرام جذاب بنویسیم» را هم بخوانید تا با چند و چون نوشتن یک بایوی جذاب و حرفه‌ای آشنا شوید. پس خیلی مهم است که پیج‌تان یک نام و نام کاربری (یا همان آدرس) ساده و سرراست داشته باشد تا همه بتوانند خیلی راحت آن را تلفظ کنند و بنویسند.

سئو یا search engine optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است و سئو اینستاگرام به معنی بهینه سازی اینستاگرام جهت دیده شدن در نتایج جستجو می باشد. حالا اگر پیج شما بهینه باشد، موتورهای جستجوی اینستاگرام می توانند محتوای آن را درک کرده و برای کاربرانی که به محتوای پیج شما نیاز دارند، نمایش داده می شود. پس سئو اینستاگرام شانس شما را برای افزایش بازدید و جذب فالور چند برابر خواهد کرد.درست است که اینستاگرام با وب سایت متفاوت است اما سئو همانقدر که می تواند بر روی وب سایت تاثیر گذار باشد، برای اینستاگرام نیز مفید خواهد بود. سعی کنید با دادن سرنخ‌های درست و واقعی و استفاده از کلمات مرتبط با برندتان پست شما بدرستی در اکسپلور اینستاگرام قرار گیرد. پست‌هایی که در این قسمت قرار می گیرند مطابق با تعداد لایک هایی که خورده‌اند و اعتبار واقعی‌شان است.

می‌توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و می‌توانید برای موتورهای جستجو بنویسید. علاوه بر این، باید نرخ تعامل رقبا را تحلیل کنید تا بتوانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی نمایید. با مقایسه نرخ تعامل رقبا با صفحه خود، میتوانید مشکلات موجود را شناسایی کرده و بخش هایی که نیاز به بهبود دارند را مشخص کنید. این تحلیل به شما امکان میدهد تا بفهمید کجا کمبود دارید و چطور میتوانید با استفاده از استراتژی های جدید، تعامل بیشتری با مخاطبان خود ایجاد کنید. آیا آناژو خدمات سئو پیج اینستاگرام را آموزش می دهد؟بله آناژو دوره های آموزش اینستاگرام را برای علاقه مندان در نظر گرفته است.

در واقع اینستاگرام هم مانند موتورهای جستجو برای سنجش کیفیت محتوای پیج ها از الگوریتم هایی استفاده میکند و با امتیازی که به هر کدام از پیج ها میدهد آنها را رتبه بندی میکند. بدیهی است که اگر رتبه پیج شما نزد الگوریتم های اینستاگرام بالاتر باشد اقبال شما برای نمایش بیشتر به کاربران نیز زیاد خواهد بود. با نوشتن و بهینه سازی محتوای متنی خود در پست ها یا کپشن ها بر اساس کلمات مهم حوزه کاری خود، به موفقیت های خوبی می رسید. هر چند تعداد این کلمات کلیدی با توجه به امکانات فعلی اینستاگرام محدود است، اما تاثیر شگرفی دارند. در قسمت مشخصات یا بیو پیج، سعی کنید برای بهبود سئو پیج اینستاگرام، از کلمات کلیدی مهم مربوط به برند یا کسب و کار خود استفاده کنید.

سعی کنید با انتخاب نام واحد و مناسب، هویت اطلاعات خود را در شبکه های اجتماعی مختلف بطور علنی اهراز کرده و با یک نام با مصما در همه جا شناخته شوید. در واقع این بخش از مقاله به این اختصاص دارد که چطور پیج اینستاگرام مان را برای نمایش در نتایج جستجو یک کلمه خاص سئو کنیم. به نظر مهم ترین مشکلی که صاحبان پیج های اینستاگرامی دارند، این است که هنوز درک نکرده اند باید محتوای باکیفیتی در این شبکه اجتماعی منتشر کنند. مطمئن باشید اگر محتوای خوبی منتشر نکنید، مخاطبان به جای شما به سراغ رقیب تان خواهند رفت. علاوه بر این، یکی از تکنیک های مهم جذب فالوور اینستاگرام که کامنت مارکتینگ نام دارد هم با تصویر پروفایل پیج ارتباط زیادی دارد. در این تکنیک، شما زیر پست پیج های معروف کامنت میگذارید و اگر تصویر پروفایل تان برای مخاطبان جذاب باشد، آنها حداقل برای مشاهده پیج، روی آن کلیک میکنند.

پس به جای اینکه در یک روز از هفته بیش از حد فعال باشید و سایر روز‌ها فعالیتتان کم شود، جلوگیری کنید. دپارتمان تحلیل داده لایف وب با حضور متخصصان، گزارشات علمی و کاربردی مبتنی بر داده های شبکه های اجتماعی را بر اساس نیازهای مشتریان تهیه میکند. خدمات این دپارتمان شامل گزارشات توصیفی و تحلیلی از وضعیت سازمان ها، افراد، موضوعات و رخدادها در شبکه های اجتماعی است. گزارش های تحلیل داده شامل آنالیز رقبا، صنعت، تصویر برند، موج شناسی، افکارسنجی و تحلیل های کیفی و آماری میباشد. در نهایت، شرکت در دوره های آموزشی مرتبط با تحلیل داده در اینستاگرام میتواند یک گام کلیدی باشد.

همانطور که گفتیم، پروفایل پیج اینستاگرام یا همان بیو پیج یکی از بهترین قسمت ها برای قرار دادن کلمات کلیدی و جذب مخاطب است. پس باید همان ابتدا که قصد راه اندازی پیج اینستاگرام دارید، به دنبال انتخاب نامی مناسب با کسب و کار خود باشید. قرار دادن نام برند به عنوان نام حساب کاربری، باعث شناخته شدن برند و جلب اعتماد مشتریان خواهد شد. با هشتگ گذاری شانس بیشتری به مطالبتان برای دیده شدن در اینستاگرام می دهید. سعی کنید از کلمات کلیدی یا هشتگ های کاملا مرتبط با پست های تان استفاده کنید.


اینجا