ابزارهای سئو برای یوتیوب
سئو یوتیوب چیست؟ 9 فاکتور موثر سئو ویدئو یوتیوب دکتریوتیوب
یا میتوانید کاری کنید تا مدت بیشتری برای ویدیو وقت بگذارد؛ مثلا میتوانید به او وعده دهید که در پایان ویدیو سورپرایز یا هدیهای برای او در نظر دارید. این الگوریتم همچنین فعالیت گذشته شخصی را که در حال جستجو است در نظر می گیرد تا نتایج جستجو برای آن کاربر شخصیتر شود. ابزارهایی مثل Google Trends و YouTube Search Predictions رایگان هستن و اطلاعات مفیدی درباره ترندها و کلمات کلیدی بهتون میدن. تعداد تخمینی کاربرانی که محتوای شما را در یک دوره مشخص مشاهده می کنند. سپس چند ارتقاء ارزان قیمت مانند سه پایه و یک میکروفون مستقل مقرون به صرفه اضافه کنید. این دو چیز به تنهایی به ویدیوهای شما کمک می کنند تا حرفه ای به نظر برسند.
موسیقیای که در پس زمینه ویدیوها قرار داده میشود و به جذابیت ویدیو کمک میکند. شامل عنوان، توضیحات، و تگهای ویدیو که به یوتیوب اطلاعات بیشتری درباره محتوای شما میدهند. اگر یک بیننده ۶ دقیقه از یک ویدیوی ۱۰ دقیقهای را تماشا کند، مدت زمان تماشا برای این ویدیو ۶ دقیقه است. نرخ کلیک (CTR) نسبت تعداد کلیکها بر تعداد نمایشها است؛ در واقع درصد کاربرانیست که پس از دیدن تامبنیل، روی ویدیو کلیک کردهاند. ابزار vidIQ بعد یک امتیاز سئو میده که میتونی ازش برای ساخت محتوایی استفاده کنی که مثل (یا بهتر از) نتایجی که الان در یوتیوب میبینی عمل میکنه.
یک کانال یوتیوب که تمایل به دریافت نظرات و لایکهای زیادی دارد، جایگاه بهتری نسبت به کانالی دارد که تعامل خوبی ندارد. برای جذب مخاطب بیشتر میتوانید ویدئوهایتان را در سایر سایتها یا صفحات اجتماعی به اشتراک بگذارید. از ابزارهای تحلیلی برای سنجش تاثیرگذاری استراتژی سئوی خود استفاده کنید. این ابزارها به شما نشان میدهند کجا عملکرد خوبی داشته اید و کجا نیاز به تغییر دارید. رند دیگر برای ماز کار نمیکند، اما تحلیلهای دقیق او درباره روندهای سئو همچنان ارزش توجه دارد و باید بخشی از لیست منابع سئو و بازاریابی شبکههای اجتماعی شما باشد. با نود هزار عضو، جامعه کاربری سئو در Reddit به طور فعال درباره تمام چیزهای مرتبط با جستوجو، از بهروزرسانیهای الگوریتم گرفته تا مرزهای سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بحث میکند.
برای اینکه بیشترین بهره رو از فیلمبرداریت ببری، به برخی از ابزارهای زیر برای بهینهسازی ویدیوت برای جستجو فکر کن. اونها بالای عنوان ویدیوت نمایش داده میشن و کمک میکنن با نشون دادن بیشتر موضوع ویدیوت، دسترسی و اعتبارت رو افزایش بدی. غیرعادی نیست که یک کانال یوتیوب رو با یک مخاطب مورد نظر شروع کنی و ببینی این جمعیتشناسی در طول زمان تغییر میکنه. در حالی که آنالیتیکس برای پیگیری پیشرفت به سمت اهدافت مفیده، همچنین میتونی از این دادهها برای بهبود سئوی یوتیوبت به طور فعال استفاده کنی. اضافه کردن برچسب زمانی میتونه نگهداشت و تجربه کاربر رو بهبود بده چون انتظارات رو تنظیم میکنه. برچسبهای زمانی به بینندهها راه آسونی میدن تا به قسمت مورد نظرشون در ویدیو برن یا دلیلی برای منتظر موندن تا اون بخش روی صفحه ظاهر بشه.
این تبلیغات در وبسایتها و اپلیکیشنهای دیگر پخش میشوند و به کاربران اجازه میدهند که ویدئوهای یوتیوب شما را در خارج از پلتفرم یوتیوب مشاهده کنند. تبلیغات Outstream میتوانند به افزایش آگاهی از برند و جذب مخاطبان جدید کمک کنند. تبلیغات روی صفحه به صورت نیمه شفاف در پایین ویدئوهای یوتیوب نمایش داده میشوند. این تبلیغات شامل یک تصویر کوچک و یک عنوان کوتاه هستند و میتوانند به جذب ترافیک و افزایش تعاملات کمک کنند. کاربران میتوانند این تبلیغات را نادیده بگیرند یا بر روی آنها کلیک کنند تا به صفحه مقصد هدایت شوند.
در واقع یوتیوب با بررسی تعاملی که کاربران با ویدیو داشتهاند میزان رضایت کاربران را تخمین میزند. زمانی که شما عبارتی را در گوگل سرچ میکنید، الگوریتم گوگل به شما مرتبطترین نتایج را نشان میدهد در صورتی که در یوتیوب این اتفاق نمیافتد. هنگامی که یوتیوب نتایجی را در قسمت جستجوی خود نمایش میدهد به این چهار فاکتور توجه ویژهای دارد. سازماندهی ویدیوها در پلیلیست باعث افزایش تعامل با مخاطب خواهد شد. همه موارد بالا پس از آپلود ویدیو در یوتیوب قابل تنظیم و شخصی سازی هستند و برای اینکه سئو یوتیوب خوبی داشته باشید باید همه این موارد را جدی بگیرید. شما باید علاوه بر بهینهسازی عنوان ویدیوی خود، توضیحات ویدیو را نیز بهینه کنید.
گوگل تا به حال هزاران ابزار رایگان ارائه کرده تا تولید کنندگان محتوا با کمک آنها بتوانند از کلمات کلیدی مناسبی برای گنجاندن در محتوایشان استفاده کنند. با استفاده از داشبورد گوگل ادز (Google Ads) خود میتوانید به این ابزار دسترسی پیدا کنید. این ابزار به شما کمک میکند تا کلمات کلیدی مناسبی برای محتوایتان پیدا کرده و از آن در عنوان و توضیحات ویدیوی یوتیوب استفاده کنید. VidIQ یکی از پرطرفدارترین ابزارهای سئوی یوتیوبه که به شما کمک میکنه کلمات کلیدی پرطرفدار، تگهای مناسب و حتی تحلیل عملکرد رقبا رو پیدا کنید. با نصب افزونه VidIQ روی مرورگر، میتونید اطلاعات دقیقی در مورد حجم جستجو، رقابت کلمات و حتی رشد کانالهای رقیب به دست بیارید.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی میتوانید از همان ابزارهای همیشگی سئو استفاده کنید. از این کلمات کلیدی بهتر است در عنوان و دیسکریپشن ویدیوهای خودتان استفاده کنید. در نظر داشته باشید که درک هدف جستجو (search intent) اولین قدم برای دیده شدن است. به عبارتی دیگر، تطبیق محتوای ویدیوی شما با هدف جستجوی کاربر در نتایج جستجو موثر است. برای بهبود رتبهبندی ویدیوها در یوتیوب، در قدم اول باید الگوریتم یوتیوب و فاکتورهای رتبهبندی آن را بشناسیم. یوتیوب بخشی از گوگل است و مثل هر موتور جستجوی دیگری قصد دارد محتوایی ارائه کند که به بهترین نحو به سوال کاربران جواب بدهد.
یوتیوب پیشنهاد میکنه از تگها استفاده کنی تا به بینندهها بگی ویدیوت درباره چیه. به همین دلیله که ما پیشنهاد میکنیم جذابترین اطلاعات رو در ابتدای توضیحات قرار بدی. اما ایده خوبیه که معیارهای متمرکزی رو هم انتخاب کنی که با اهدافت همسو باشن. مثلاً اگه میخوای مخاطبت رو افزایش بدی، تعداد مشترکین، نمایشها و حفظ مخاطب رو پیگیری کن. سابقه جستجو و شخصیسازی بیننده نقش مهمی در سفارشیسازی نتایج داره.
با توضیحاتی جذاب، میتوانید تعامل ویدیویی خود را افزایش دهید و با یوتیوب امتیاز کسب کنید. آنها از جمله عواملی هستند که یوتیوب برای شناسایی موضوعات یک ویدیو و فهرست بندی صحیح آن و همچنین توصیه ویدیوهای مرتبط در نظر می گیرد. این یکی از مهمترین فاکتورهای یوتیوب برای ایندکس و رتبه بندی ویدیوها است. اما میتوانید این جستجو را با استفاده از عبارت «بازاریابی محتوای اینستاگرام» که قبلاً رقبا را فیلتر میکند، محدود کنید. اگر عبارت «استوری های اینستاگرام بازاریابی محتوا» را انتخاب کنید، جستجو حتی دقیق تر می شود و شانس موقعیت یابی ویدیوی خود را به خوبی افزایش می دهید.
یوتیوب انواع مختلفی از تبلیغات را ارائه میدهد که هر کدام از آنها مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی انواع کامل تبلیغات در یوتیوب و تاثیر آنها بر سئوی یوتیوب میپردازیم. استفاده از لینکهای مفید و مرتبط در توضیحات ویدئو میتواند به بهبود سئو و جذب ترافیک بیشتر کمک کند. این لینکها میتوانند به وبسایت، بلاگ و یا دیگر صفحات اجتماعی شما ارجاع دهند. همچنین، میتوانید از این لینکها برای معرفی منابع و اطلاعات تکمیلی استفاده کنید که به کاربران کمک میکند تا محتوای شما را بهتر درک کنند.
مسترتیوب اینجاست تا کسب درآمد از یوتیوب را ساده کند و هر چیزی که برای یوتیوبر شدن نیاز است را به شما آموزش دهد. ما به تعهدات خود وفاداریم و برای بهتر دیده شدن کانال شما و کسب درآمد دلاری از یوتیوب در کنار شما ایستادهایم. اکثر ویدیوها باید در دسته بندی به خصوصی جا شود اما اگر ویدیوی شما جز هیچکدام از دستهبندیها قرار نمیگیرد پیشنهاد میشود تا Entertainment را به عنوان دسته انتخاب کنید. البته باید به این نکته توجه داشت که سئو یوتیوب با سئو گوگل کاملا متفاوت است. فراموش نکنید که برای استفاده از همه ابزارهای بالا، به آموزش صحیح و یک راهنمای کامل سئو یوتیوب نیاز دارید.
با استفاده از ابزارهای مناسب و تحلیل کلمات کلیدی برای یوتیوب و بهینهسازی محتوای ویدیویی، شما میتوانید به یک یوتیوبر موفق تبدیل شوید. این ابزار به شما کلمات کلیدی مرتبط با محتوای ویدئوهای یوتیوب را پیشنهاد میدهد و اطلاعات دقیقی درباره حجم جستجو، میزان رقابت و رتبهبندی آنها ارائه میدهد. SEMrush همچنین ابزارهای مختلفی برای تحلیل رقبا و بهبود استراتژی سئو دارد. YouTube Analytics یکی از ابزارهای اصلی برای تحلیل عملکرد ویدئوها و کانالهای یوتیوب است. این ابزار توسط خود یوتیوب ارائه میشود و اطلاعات جامعی درباره بازدیدها، مدت زمان مشاهده، نرخ کلیک (CTR)، تعداد مشترکین و تعاملات کاربران به شما میدهد. با استفاده از این اطلاعات میتوانید نقاط قوت و ضعف محتوای خود را شناسایی کرده و به بهبود سئو ویدئوهای یوتیوب کمک کنید.
به این ترتیب، میتوانید از ابزار جستجوی کلمات کلیدی (keyword research tool) استفاده کنید تا محبوبترین عبارات جستجو را برای استفاده در ویدیو خود، پیدا کنید. این کار میتواند به شما در ایدهپردازی برای محتوای کانال یوتیوب هم کمک کند. از هر بُعدی که نگاه کنید، موفقیت یک کانال یوتیوب به این بستگی دارد که بتوانید محتوای خود را در نتایج جستجوی ارزشمند یوتیوب قرار دهید. خب پس اجازه دهید از کل موضوع ابهامزدایی کنیم و نگاهی به ۱۰ راه برای بهینهسازی سئو یوتیوب، بهینهسازی ویدیوها و کانال و در نهایت، به دست آوردن بازدیدکنندگان بیشتر داشته باشیم. اینجاست که ابزارهای جادویی بهینهسازی سئو یوتیوب به دادتان میرسند. ما در اینجا چند نمونه از بهترین این ابزارها را معرفی میکنیم که به شما کمک میکنند با تولید محتوای باکیفیت، پیدا کردن کلمات کلیدی و برچسبهای مناسب، در بین رقبایتان دیده شوید.
همه تولید کنندگان محتوا و بازاریابانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند، به دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند اطلاع رسانی بیشتری را انجام دهند. یوتیوب به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. می توانید از این بستر نیز به عنوان بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. اما برای موفقیت در این پلتفرم ابتدا باید سئو یوتیوب را بهبود ببخشید تا بتوانید با افزایش رتبه، بستر مناسبی را برای بازاریابی فراهم کنید. در ادامه برخی نکات برای افزایش رتبه و بهینه سازی سئو یوتیوب ارائه خواهیم کرد.
باید این موضوع را به طور مستقیم و از طریق یک فراخوان به اقدام (CTA) به او بگویید. فراخوان به اقدام را میتوانید در ویدیو ادغام کنید و هم میتوانید از ابزارهای یوتیوب مثل کارتهای یوتیوب (YouTube cards) استفاده کنید. اگر ویدیوی شما برای کاربر جذاب نباشد، هر چقدر هم که برای سئو بهینه شده باشد، رتبه بندی نمی شود. RapidTags به شکلی رایگان و سریع برای ویدیوهای شما تگ میسازد و میتوانید از فیلترهای زبانی برای مناطق جغرافیایی مختلف استفاده کنید. فقط باید کلمه کلیدی خود را درون کادر جستجو بنویسید و سپس فهرستی از تگهای پیشنهادی تحویل خواهید گرفت.
این نمودار به خوبی نشان می دهد که چند درصد از بازدید کنندگان با ویدئو درگیر شده و چند درصد از آنها در نیمه راه تماشا را متوقف کرده اند. به نوعی، این اطلاعات که در مورد کیفیت ویدئو از نظر بینندگان صحبت می کند، می تواند برای الگوریتم یوتیوب بسیار مهم باشد. الگوریتم می تواند از این اطلاعات برای مشخص کردن میزان جذابیت ویدیو و میزان رضایت کاربر از مشاهده ویدیو، استفاده کند. گرچه تصاویر کوچک همچون متن، داده های زیادی را انتقال نمی دهند، اما توسط الگوریتم یوتیوب تفسیر می شوند. این تصاویر کوچک می توانند به عنوان بخشی از فرایند کلیک کردن باشند.
با این کار علاوه بر افزایش مدت زمان تماشای ویدیو، میتوانید توجه کاربران را به خود جلب کنید و در مسیر رشد قرار بگیرید. خبر خوب این است که موتور جستجوی یوتیوب هم دقیقا مثل گوگل کار میکند و اصول یکسانی در الگوریتمهایشان به کار میبرند. بهخصوص اینکه شما میتوانید در نتایج جستجوی گوگل، پستهای یوتیوب هم ببینید. مدیریت کامنتهای یوتیوب یکی از مهمترین گامها برای فراهم آوردن جامعهای سالم از مخاطبان است. کامنتها نهتنها فاکتوری مهم برای الگوریتم یوتیوب هستند، بلکه با تمیز نگه داشتن آنها میتوانید اطلاعاتی دقیق در اختیار بینندگان بگذارید و اعتبار برند خود را بالا ببرید. مواردی که در پایین آوردهایم به محافظت از بخش کامنتهای ویدیوهای شما کمک میکنند.
امروزه، میلیاردها کاربر از سراسر دنیا از یوتیوب برای دسترسی به آموزشها، سرگرمیها، موزیکویدئوها و حتی رویدادهای زنده استفاده میکنند. یوتیوب اخیراً الگوریتمهای خود را بهروزرسانی کرده و به تعاملات بیننده با ویدیوها توجه بیشتری میکند. برای مثال، زمان تماشای ویدیو (Watch Time) و میزان تعامل (Interaction) مانند لایکها، کامنتها و اشتراکگذاریها در رتبهبندی ویدیوها تأثیرگذارتر شدهاند. بنابراین، ساخت ویدیوهایی که بینندهها را برای مدت طولانیتری درگیر کند و تعامل آنها را افزایش دهد، بسیار حیاتی است. توضیحات ویدیو باید شامل کلمات کلیدی باشد و به صورت دقیق محتوای ویدیو را شرح دهد. اگر کاربر به گونه ای نشان دهد یا سیستم تشخیص دهد که محتوای ویدیو با عنوان مرتبط نیست، قطعاً ویدیوی شما نتایج خوبی را به دست نخواهد آورد.
یکی از الگوریتمهای یوتیوب، الگوریتم پیشنهاد ویدیو یا (Recommendation Algorithm) است که باعث دیده شدن ویدیوی شما در صفحه اصلی یوتیوب و قسمت پیشنهادات ویدیوها میشود. کافی است در میان نتایج پیشنهادی، عباراتی که برای عنوان، توضیح و تگ ویدیو شما مناسب هستند را انتخاب کنید. این کار به شما کمک میکند در عین حال که از ترندهای برتر اطلاع پیدا میکنید، در زمان نیز صرفهجویی کنید. مثلا در تصویر بالا میبینید که حدودا ۱۳هزار ویدیو در مورد این عبارت کلیدی تولید شده و در یوتیوب وجود دارد. این عدد به این معنیست که رقابت زیادی در این کلمه کلیدی وجود ندارد و میتوانیم به مرحله بعد برویم. ویدیوی اخیر شما درباره [موضوع] برای من واقعا جالب بود؛ چون [تعارف، علاقهمندی و مواردی مثل این].
در تجزیه و تحلیل منبع ترافیک، بیشترین استفاده از عبارات برای دسترسی به ویدیوهای شما وجود دارد. در آنجا می توانید الهاماتی برای ضبط محتوای جدید پیدا کنید یا کلمات کلیدی را در آپلودهای خود بگنجانید. حتی میتوانید آن کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید و ببینید آیا برای آن ویدئویی از یوتیوب نمایش میدهد یا خیر. وقتی وبسایت خود را ایجاد کردید، حتماً آن را گوگل آنالیتیکس وصل کنید تا با تحلیل داده آشنا شوید. گوگل آنالیتیکس، بهترین ابزاری است که بازاریابان اینترنتی برای اندازهگیری موفقیت کمپینهای خود در دست دارند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/