ارتقادی بازاریابی محتوا

۴۱ منبع برای آموزش بازاریابی محتوایی + لینک دانلود منابع چطور

محتوای خوب از نوع مطالعات موردی چنین کاری را انجام‌ می‌دهد و به مشتریان احتمالی یک دلیل منطقی برای یادگیری و کسب اطلاعات بیشتر پیرامون محصولات شما و همچنین آغاز فرایند تغییر در شرکت خود را‌ می‌دهد. به‌ویژه در حوزۀ صنعتی، خریداران باید دلیل انتخاب خود را برای سایر خریداران در سازمان که اولویت‌‌های رقیب را مدنظر قرار دارند، توجیه کنند. در نتیجه، مطالعات موردی به‌عنوان یک محتوای خوب، اغلب بر روی سلسله‌مراتبی که مشتریان احتمالی در آن حضور دارند، تمرکز خاصی دارند. برای اینکه محتوای شما به دست مخاطبان بیشتری برسد، نیاز به استراتژی قدرتمندتری دارید. اینفلوئنسر مارکتینگ، راهکاری است که به شما کمک می‌کند تا با همکاری افراد تاثیرگذار در حوزه کاری خود، به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید. در این مقاله، به بررسی مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ و نحوه اجرای موفق آن می‌پردازیم.

بهره‌گیری از داده‌های گوناگون به عنوان منابع مطالب‌تان، راهی مؤثر و آسان برای افزودن به حجم کانتنت و دست به دست شدن آن است. از آن‌ها در تولید محتوا بهره بگیرید تا مردم نیز شما را جدی بگیرند. پس برای آمار و شواهد خود، منابع موثق ذکر کنید تا به متن یا مطلب خود غنا بخشید. با پاسخ‌گویی به این پرسش‌ها، می‌توانید اطلاعاتی در مورد مشتریانِ بالقوه‌ی خود کسب کنید؛ اطلاعاتی که شیوه‌ی تولید کانتنت را برای آن‌ها تسهیل می‌کند. جست‌و‌جوی پاسخ‌هایی هوشمندانه برای این پرسش‌ها، هدف‌گیری شما را برای شخصی‌سازی محتوا و نزدیک‌تر ساختن شخصیت‌ها به تصمیم خرید، بهبود می‌بخشد.

اینطوری وقتی دارید بادبان‌ها را تنظیم می‌کنید، یادتان می‌آید که لنگر را جمع نکرده‌اید یا وقتی در طوفان گیر می‌کنید، کسی نیست که سکان کشتی را به دست بگیرد. علاوه بر رفع مشکلات خواننده، باید بکوشید تا راهی برای حفظ جذابیت کانتنت پیدا کنید. پاسخ‌گویی به پرسشی که درباره‌اش اطلاعات دارید آسان است؛ اما ارائه‌ٔ اطلاعات به شکلی تازه و خلاقانه اثربخش‌تر است. سرعت از آن رو عاملی نیرومند است که مردم را وادار به اقدام و واکنش می‌کند. برای آشنایی بیشتر با سئو و عوامل مهم و تاثیرگذار در رتبه‌بندی، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «سئو چیست؛ مزایا و کاربرد انواع SEO سایت» را همین حالا بخوانید.

برای اینکه مخاطبان بیشتری محتوای شما را دنبال کنند، تولید محتوای چندرسانه‌ای داشته باشید. پست‌های بلاگ، ویدیو، پادکست و ایبوک استفاده کنید تا افرادی با سلیقه‌های مختلف از محتوای شما بازدید کنند. برای موفقیت در بازاریابی ویدیویی باید محتوایی واقعا ارزشمند بسازید و پیام خود را به ساده‌ترین شکل ممکن انتقال دهید. اگر می‌خواهید کاربران تا انتهای ویدیو را نگاه کنند، از داستان‌سرایی استفاده کنید و انسجام را رعایت کنید. با ساخت ویدیوهای کوتاه و چندقسمتی، مخاطب را تشویق می‌کنید صفحات مجازی شما را دنبال کند (Hubspot). حال‌که اهمیت بازاریابی محتوایی را شناختید، برویم سراغ اصل مطلب و با بهترین استراتژی‌های محتوایی در سال ۲۰۲۴ آشنا شویم.

اما گاهاً در مواردی پیش می‌آید که برون‌سپاری بخشی از فرآیند می‌تواند مفید واقع شود که در این صورت حتماً مطلب سفارش تولید محتوا را بخوانید. کتاب‌های الکترونیکی، ممکن است برای برخی از مخاطبان پرحجم به نظر برسد؛ اما هضم پست‌های وبلاگی که جنبه‌ا‌ی خاص از یک مشکل کلی را بررسی می‌کنند، می‌تواند برای اکثر مخاطبان راحت‌تر باشد. در اینجا نیز مانند هر تقسیم‌بندی دیگری، بسته به مجرایی که قصد انتشار محتوا را در آن دارید، به اندکی بازسازی قالب نیاز خواهید داشت. برای تولید محتوایی تأثیرگذار، همواره باید به دو عامل کیفیت و پیوستگی نظر داشت. در واقع، میان نحوه‌ی  وبلاگ‌نویسی و میزان ترافیک دریافتی وبسایت شما یک همبستگی مستقیم وجود دارد. این  تقویم به شما کمک می‌کند بدانید در هر روزی قرار است چه مطلبی را در کدام کانال منتشر کنید.

بازاریابی محتوا (Content Marketing) یک روش بازاریابی است که در آن محتوای ارزشمند و جذاب به منظور جذب و حفظ مخاطبان هدف، ایجاد می‌شود. در این روش، محتوا به عنوان یک ابزار استراتژیک استفاده می‌شود تا نشان دهد که سازمان، درک عمیقی از نیازها و مشکلات مخاطبان خود و توانایی حل آن‌ها را دارد. این محتوا به صورت آنلاین و قابل دسترس برای مخاطبان منتشر می‌شود و می‌تواند شامل مقالات، وبلاگ‌ها، ویدئو‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، پادکست‌ها و سایر انواع محتوا‌ها باشد. هدف اصلی بازاریابی محتوا، ارائه اطلاعات مفید، آموزش‌ها، سرگرمی و محتوا‌هایی است که به مخاطبان کمک می‌کند مشکلات و نیاز‌هایشان را حل کنند یا به هدف خاصی برسند. بازاریابی محتوا به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا ارتباط موثری با مخاطبان خود برقرار کنند، اعتبار و اعتماد مخاطبان را بیشتر کنند و در نهایت سبب افزایش فروش و رشد کسب و کار شود.

وبلاگ Contently، یک راهنمای جامع برای افرادی است که می‌خواهند استراتژی محتوای خود را به سطح بالاتری ببرند. با مطالعه مطالب این وبلاگ، می‌توانید یاد بگیرید چگونه محتوایی تولید کنید که توجه مخاطبان را جلب کرده و به اهداف کسب‌وکار شما کمک کند. بازاریاب محتوا، باید ابزارهای مناسب داشته باشد و این موضوع به اندازه وجود و ارائه یک طرح بازاریابی قوی اهمیت دارد. این ابزارها مانند سلاح‌های بتمن، به شما کمک می‌کنند تا محتوای باکیفیت تولید کنید و مخاطبان خود را جذب کنید. ابزارهایی که هر بازاریابی باید آن‌ها را در جعبه ابزار خود داشته باشد. ایجاد و انتشار مقالات و وبلاگ‌ها در وبسایت خود یک روش متداول در بازاریابی محتوا است.

از این رو، وقتی به شکلی مرتب محتوا منتشر کنید، وب‌سایت شما رتبه‌ بالاتری کسب خواهد کرد. از سوی دیگر، اگر از انتشار مطالبتان دست بکشید، گوگل چنین می‌پندارد که وب‌سایت شما تعطیل و غیرفعال است و از این رو، رتبه‌ی شما را کاهش می‌دهد تا از دسترسی مردم به محتوای دستِ چندم جلوگیری کند. یک عنوان جذاب می‌تواند کلیک‌ها و اشتراک‌گذاری‌های زیادی را برای محتوای شما به همراه داشته باشد. اگر در نوشتن عناوین خلاقانه مشکل دارید، ابزار SumoMe Headline Generator می‌تواند به شما کمک کند تا عناوین گیرا و متناسب با محتوایتان ایجاد کنید. برای غلبه بر این مشکل، می‌توانید از یک اینفوگرافیک جذاب استفاده کنید. این اینفوگرافیک با ارائه 22 راهکار خلاقانه، به شما کمک می‌کند تا در زمانی که به دنبال ایده‌های جدید برای محتوا هستید، از بن‌بست خارج شوید و دوباره به مسیر نوشتن بازگردید.

برای ایجاد چنین نظم و استمراری، وجود برنامه یا دستورکاری که مراحل و اهداف انجام کار به‌صورت دقیق در آن ذکر شده باشند، ضروری است. حتی اگر بودجه زیادی برای بازاریابی محتوا در نظر نگرفته‌اید باز هم به برنامه‌ای مشخص و مدون برای انجام آن احتیاج دارید. برای اینکه پست‌های شما بیشترین بازدهی را داشته باشند، باید آن‌ها را برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی بهینه کنید. این مقاله با ارائه 26 نکته کاربردی، به شما کمک می‌کند تا پست‌های وبلاگ خود را جذاب‌تر کرده و تعامل مخاطبان را با آن‌ها افزایش دهید. در شرکت راه توسعه، تیم ما با بهره‌گیری از تخصص در حوزه روابط عمومی و بازاریابی، به شما کمک می‌کند تا محتوای ارزشمند و مؤثری تولید کنید که باعث جذب مخاطب و تقویت ارتباط شما با مشتریان شود.

در این مطلب، ۱۰۷ راهکار کاربردی برای تبلیغ وبلاگتان ارائه شده است. با استفاده از این راهکارها، می‌توانید وبلاگ خود را به جامعه هدف معرفی کرده و ترافیک آن را به طور چشمگیری افزایش دهید. از تکنیک‌های سئو گرفته تا بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، همه چیز در این مطلب گنجانده شده است. اما با استفاده از ترفندهای درست، می‌توانید محتوای خود را از دل انبوهی از اطلاعات بیرون کشیده و به چشم مخاطبان بیاورید. در این مطلب، به بررسی راهکارهایی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند تا پست‌هایتان بیشترین بازخورد را داشته باشند. از هرگونه محتوای پرکننده و بی معنی که نتواند بینش و دانش فرد از موضوع را افزایش دهد بپرهیزید.

در طول این بازۀ کوتاه، مشتریان احتمالی قضاوت‌‌های سریعی از محتوا انجام داده و بر مبنای آن تصمیم‌ می‌گیرند که وارد مرحلۀ بعد از خرید شوند یا خیر. از سویی دیگر، فروشندگان نیز برای ترغیب آن‌ها به خرید باید اطلاعات زیادی را در اختیار آن‌ها قرار دهند. شما به تازگی یاد گرفتید که چگونه یک استراتژی محتوا ایجاد و اجرا کنید. اکنون زمان اجرای این مراحل فرا رسیده است و شروع به ایجاد استراتژی خود کنید. در طول فرآیند، تیم وبکده به شما کمک می‌کند تا استراتژی خود را به طور موثر اجرا کنید.

شما باید از محتوای خود برای ترسیم تصویری از راهکارهای راهبردی بهره بگیرید؛ راهکارهایی هوشمندانه که مخاطبان برای کاهش نقاط درد خود به آن‌ نیاز دارند. چه کسانی به احتمال زیاد به مشتریان شما تبدیل خواهند شد؟ هدف این است که محتوایی تولید کنید که مردم مایلند دریافت کنند و به هیچ وجه رویکرد بازاریابی مستقیم ندارد. نتیجهٔ این کار می‌تواند در قالب تغییر رفتار مخاطبان و یا آن‌گونه که بازاریابان مایلند، به شکل تصمیم‌گیری برای خرید خود را نشان دهد. در حقیقت در این نوع بازاریابی، مردم را به خرید مجبور نمی‌کنیم؛ بلکه به آن‌ها کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرند و شاید بهترین تصمیم آن‌ها در این میان، خریداری از ما باشد. اگر به طور منظم وبلاگ می‌نویسید اما همچنان نمی‌توانید ترافیک مد نظر خود را جذب کنید، ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد. در این مقاله، چهار دلیل اصلی که باعث می‌شود وبلاگ شما نتواند مخاطب مد نظر را جذب کند، اشاره شده است.

تعامل با مخاطبان باعث می‌شود ارتباطتان با آن‌ها قوی‌تر شود و محتوا‌هایتان را براساس نیاز‌ها و علایق آن‌ها بهبود بخشید. حفظ مخاطبان قدیمی این نوع بازاریابی باید مخاطبانی که قبلا به سایت شما سر زده‌اند را جلب و نگه دارد. این به این معناست که شما باید محتواهای جذاب و جدیدی ارائه دهید تا کاربران قدیمی با علاقه به سایت شما بازگردند و محتواهای جدید را بررسی کنند. به این ترتیب، با رعایت این قوانین و رویکردهای صحیح، می‌توانید استراتژی بازاریابی محتوا موفقیت‌آمیزی داشته باشید. شما با استفاده مجدد از محتوای خود در جهت تولیدی حتی مفیدتر، سودمندی کلی برنامه‌ها و استراتژی های بازاریابی محتوا را توسعه می‌دهید و این کار منافع زیادی برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کند.

این‌که می‌خواهید از کدامیک استفاده کنید، به استراتژی شما یا سازمانتان مربوط است. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید به عنوان یک بازاریاب محتوا، محتوای باکیفیت و هدفمندی تولید کنید که مخاطبان شما را جذب کرده و به آن‌ها ارزش افزوده ارائه دهد. بسیاری از مصرف کنندگان فکر می کنند تنها هدف شرکت ها کسب درآمد است. بنابراین از لحن تبلیغاتی بیش از حد مثل عبارت «ما معتقدیم» هنگام تولید محتوا استفاده نکنید. در سایت به اشتراک گذاری پست های کوتاه و یا مقالات دو مورد از رایج ترین مدل های بازاریابی محتوا هستند.

ارسال ایمیل یک راه حل عالی برای ارائه مداوم محتوای تازه به کاربران است. در نظر داشته باشید که هر کس می تواند یک سایت داشته باشد و برای تبلیغات خود ویدیو ضبط و آپلود کند. اما برای دستیابی به اهداف بازاریابی موفق، لازم است استراتژی های مشخصی وجود داشته باشد. محتوا‌های شما باید تنوع داشته باشد تا بتواند به نیاز‌ها و علایق مختلف مخاطبان پاسخ بدهند. برای این کار از تنوع فرمت‌ها مانند مقالات، ویدئو‌ها، پادکست‌ها و تصاویر می‌شود استفاده کرد. شرکت ساخت استخر و جکوزی رویور سال‌ها با درآمد خوبی در بازار فعالیت می‌کرد.

این اهداف را باید به‌صورت کاملا واضح و مشخص تعیین کنید تا دست‌یابی به آن‌ها برای تیم‌های بازاریابی و محتوا راحت‌تر باشد. این ویژگی دید واضحی از اینکه محتوای موفق در جایگاه شما چگونه به نظر می رسد را ارائه می دهد. درک این موضوع به شما کمک می کند محتوای مشابه (یا حتی بهتر) ایجاد کنید. و در برگه « رفتار »، اطلاعاتی در مورد رفتار آنلاین مخاطبان دریافت خواهید کرد. به این معنی که از کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی استفاده می کنند و انواع وب سایت هایی که بازدید می کنند. در واقع، شما باید استراتژی محتوای خود را متنوع کنید تا ببینید کدام استراتژی‌ها دارای بیشترین تأثیر را روی برند خاص شما دارد.

استراتژی بازاریابی محتوا همچنین کانال‌های انتشار و ترویج محتوا و اهداف آن را به‌طور کامل مشخص می‌کند و به ما می‌گوید قطعات محتوا باید در چه قالب‌هایی و بر اساس چه موضوعات و کلمات کلیدی هدفی تولید شوند. بخش مهم دیگری که در معرفی برند در طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی کسب و کار باید به آن توجه کنید، «ماموریت برند» (Brand Mission) است. به بیان بهتر ماموریت برند توصیف می‌کند یک برند چطور برنامه دارد به مشتریان خود کمک کند و چه اثری قرار است روی زندگی آن‌ها بگذارد. این موارد معمولا در بیانیه‌ای شفاف و کوتاه به نام «بیانیه ماموریت برند» بیان می‌شوند. سند استراتژی محتوا دستورالعمل جامعی است که به افراد حاضر در تیم بازاریابی می‌گوید هر مرحله از فرایند بازاریابی محتوایی بر چه اساسی ایجاد شده و چطور باید انجام شود.

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که پست‌های وبلاگ شما آن‌طور که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرند؟ ممکن است شما نیز مرتکب برخی از اشتباهات رایج در نگارش پست‌های وبلاگ شده باشید. در این مقاله، 12 مورد از رایج‌ترین اشتباهاتی که باعث شکست پست‌های وبلاگ می‌شوند، بررسی شده است. با اجتناب از این اشتباهات، می‌توانید کیفیت پست‌های خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشید. با استفاده از این منابع ارزشمند، شما می‌توانید به راحتی از بن‌بست خلاقیت خارج شوید و محتوای باکیفیت و جذاب تولید کنید. جمله «آیا تاکنون به این فکر کرده اید که چه تعداد مردم ایمیل های بازاریابی محتوا را می خوانند؟» جمله خوبی است.

بازاریابی محتوایی داستان متفاوتی دارد و یک سبک درونگرا است؛ یعنی روشی که خود مشتری ترغیب می‌شود از شما خرید کند، بدون اینکه مستقیماً از او درخواست کرده باشید. در دوره دیجیتال مارکتینگ با تمامی کانال‌های این حوزه از جمله سئو، شبکه‌های اجتماعی، ادز و … آشنا می‌شوید و در انتهای این دوره کسب و کارتان را متحول می‌نمائید. اگر تاکنون بازاریابی محتوا را بدون هدف انجام داده اید، تعجبی ندارد که وجود تلاش های بسیار موفق نشده اید. اگر هدف جلب مشتری بیشتر است، به آن فکر کنید و از محتوای بازاریابی برای رسیدن به آن استفاده کنید. به‌عبارت دقیق‌تر و بهتر، به کمک شاخص کلیدی عملکرد یک هدف ایده‌آل را برای کسب و کار تعیین می‌کنیم و بعد از توزیع و ترویج آن بررسی می‌کنیم تا ببینیم محتوای ما چقدر توانسته به این هدف ایده‌آل نزدیک شود.

این اطلاعات به شما کمک می‌کنند بهتر برای تولید و انتشار محتوای جدید برنامه‌ریزی کنید. گزارش‌های ابزارهای تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کنند ترافیک و نرخ تبدیل هر قطعه محتوایی را که منتشر کرده‌اید، با عدد و رقم ببینید. همچنین می‌توانید با کمک گرفتن از گزارش‌های تحلیلی و اینسایت‌های اینستاگرام، توییتر و لینکدین ببینید محتوایی که قبلا در این شبکه‌ها منتشر شده، چقدر دیده شده و نظر و دیدگاه کلی مخاطبان نسبت به آن چه بوده است. تا این بخش برند را در استراتژی محتوا تعریف کرده‌ایم و می‌دانیم اهمیت تعیین هدف در استراتژی بازاریابی محتوا چیست و در بازه زمانی پیش‌بینی‌شده قرار است به چه اهدافی برسیم. در ادامه و در مرحله بعدی تدوین استراتژی بازاریابی محتوا باید به شناخت کاملی از ویژگی‌های مخاطب هدف برسیم و پرسونای او را بسازیم. اهداف استراتژی بازاریابی محتوایی را می‌توانید به‌صورت کوتاه‌مدت (مثلا برای سه ماه)، میان‌مدت (مثلا برای شش ماه) یا بلند‌مدت (مثلا برای یک‌سال) تنظیم کنید.

تا اینجا هدف و ماموریت برند را در استراتژی بازاریابی محتوا وارد و با شناختی که از مخاطبان هدف پیدا کرده‌اید، توانسته‌اید پرسونای گروه‌های اصلی مشتریان را بسازید. در مرحله بعدی باید بررسی و تحلیل دقیقی روی کسب و کارهای رقیب پیدا کنید چون لازم است وجوه رقابت و ویژگی‌های اصلی آن‌ها را نیز در سند استراتژی بازاریابی محتوای کسب و کار عنوان کنید. به عنوان مثال، فرض کنید در حال ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا برای یک وب سایت در حوزه سلامت و تناسب اندام هستید. هدف شما ممکن است افزایش درصد مشخصی در ترافیک مرتبط از موتورهای جستجو باشد. مخاطبان می توانند افراد جوانی باشند که می خواهند وزن کم کنند و یا تناسب اندام بمانند.

بازاریابان محتوایی که اطلاعات را بیش از سه بار در هفته تحلیل می‌کنند به بازگشت سرمایه بیشتری دست می‌یابند، نسبت به کسانی که این کار را انجام نمی‌دهند. از Google Analytics (سرویس تحلیلگر وب سایت که توسط شرکت گوگل ارائه‌شده است) و دیگر ابزارهای رصد شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا اطمینان یابید که مخاطبان هدف را به‌درستی در نظر گرفته‌اید. این اصول به شما کمک می‌کنند تا یک استراتژی بازاریابی محتوا کامل و موثر را تدوین کرده و به دست‌آوردن نتایج مطلوبی برسید. اهمیت دادن به این اصول و پیروی از آن‌ها، می‌تواند به رشد و موفقیت کسب و کار شما کمک زیادی کند. برای انجام بهتر فرایند بازاریابی محتوا، داشتن برنامه و سندی که اهداف، چشم‌‌انداز‌ها، کانال‌های بازاریابی و روش‌های توزیع و ترویج محتوا را به‌طور کامل مشخص کند، ضروری به نظر می‌رسد. در این نوشته از مجله فرادرس یاد می‌گیریم استراتژی بازاریابی محتوا چیست و اصلی‌ترین عناصر آن کدام‌اند.

این دنبال‌کنندگان اعتماد خاصی برای اینفلوئنسرهای محبوب خود قائل هستند و از پیشنهادهای او استقبال می‌کنند. کسب‌وکارها می‌توانند برای پیشرفت زودهنگام خود از این اعتماد استفاده کنند.اینفلوئنسرهایی که فعالیت آن‌ها با برندتان مرتبط است یا پیدا کنید و با آن‌ها همکاری کنید. به‌جای همکاری کوتاه‌مدت، کمپین‌های طولانی‌مدت برگزار کنید؛ چون تاثیرگذاری آن‌ بسیار بیشتر است. در بخش‌های قبلی یاد گرفتیم استراتژی بازاریابی محتوا چیست و چطور تدوین می‌شود. این شناخت کامل به شما کمک می‌‌کند در صورت لزوم فرایند تولید محتوا را بهبود دهید، بیشترین استفاده را از منابعی که در اختیار دارید ببرید و اگر نیاز بود از متخصصان و استراتژیست‌های حوزه محتوا کمک بگیرید.

اگر ندانید که قصه برند را قرار است برای چه مخاطبی بگویید و این مخاطب چه ویژگی‌هایی دارد، نمی‌توانید قصه و داستان اثربخشی بسازید. به همین دلیل است که اگر از شما بپرسند اصلی‌ترین عنصر در استراتژی بازاریابی محتوا چیست باید از شناسایی مخاطب هدفی که قرار است محصولات و خدمات شما را بخرد، نام ببرید. در این مرحله باید ویژگی‌های مخاطب هدف را تا جای امکان دقیق تعیین کنید و در نهایت از ویژگی‌های مشترک، یک یا چند شخصیت خیالی بسازید که فکر می‌کنید به افرادی که ممکن است از کسب و کار شما خرید کنند، شبیه‌تر است. یک استراتژی بازاریابی محتوا خوب به تولید و تبلیغ محتوا ختم نمی شود. همچنین مهم است که به طور مداوم تأثیر استراتژی خود را اندازه گیری کنید.

یک USP مانند «آژانس X خدمات بازاریابی دیجیتال سفارشی را برای کمک به رشد برندها با مقیاس، دقت و اطمینان ارائه می‌کند». اما در این مدت، یک نظرسنجی اولیه به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که بر اساس ورودی مخاطب عمل می‌کنید، نه فرضیات خودتان. من با بسیاری از مشتریانی کار کرده‌ام که مارک‌های جدیدی راه‌اندازی کرده‌اند و نمی‌دانند در مورد استراتژی آگاهی از برندشان از کجا شروع کنند. من همیشه می گویم که آگاهی از نام تجاری نقشی در جستجو دارد (یعنی جستجوی گوگل) و بالعکس. این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، به‌‌خوبی اهمیت...


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری