تبلیغات هدفمند کلیدی برای جذب مخاطب مناسب2023-12-03
بازاریابی هدفمند چیست و چگونه اجرا میشود؟ یکتانت
فرقی نمیکند بخواهید به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تبلیغ کنید، مهم این است که محتوای شما متناسب با گروه هدف و به صورت شفاف و صریح باشد. بازاریابی محتوایی نیز در تبلیغات هدفمند نقش اساسی دارد و البته اگر نتوانید محتوای درست و مرتبط تولید کنید، حتی اگر مخاطبان هدف را با دقت شناسایی کرده باشید، همچنان احتمال شکست وجود دارد. این جاذبان، ابزارهایی هستند که برای بازدیدکننده های شما در قبال تبادل اطلاعات تماسشان ارزشآفرینی میکنند.
با استفاده از داده ها و فناوری، می تونین افرادی رو که به احتمال زیاد به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستن شناسایی کنین و تبلیغات خودتون رو به طور خاص برای اونها هدف قرار بدین. در هر کمپین تبلیغاتی، با توجه به دستهبندی مخاطبان خود، محتوای تولیدشده و هدف تبلیغ میتوانید از گروه مرتبط استفاده کنید. اجازه بدهید از بانیمد هم مثال بزنیم؛ این برند در حوزۀ پوشاک فعال است و دستهبندیهای متعددی براساس علایق، سن، جنسیت و… دارد.
در مثالی دیگر، اگر سایتی مرتبط با برنامهنویسی پایتون داشته باشید ممکن است چنین بنری بر اساس کلیدواژههای متن به مخاطب نمایش داده شود. میبینید که تمامی تبلیغات نمایش داده شده، با موضوع مورد مطالعه او همخوانی دارد. اگر یک بازار هدف به صورت «دانشجویان ۲۵-۳۵ سال» تعریف شده باشد، مخاطب هدف میتواند «دانشجویان ایرانی ساکن تهران با سن ۲۵-۳۵ سال» باشد. در این مقاله ابتدا میخواهیم بدانیم تبلیغات هدفمند چیست و سپس به انواع آن و مزایایی که دارد به طور مفصل بپردازیم. اگر میخواهید بلاگری را در شبکههای اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات...
راهاندازی تست A/B بهمعنای بازاریابی برای گروههای مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابیتان است. در نهایت، راهاندازی این مدل تست، به شما کمک میکند که CTR هر گروه از تبلیغات را بررسی کرده و متغیری را برگزینید که بیشتر از دیگران، موجب افزایش نرخ کلیک میشود. نظرسنجیها نشان میدهد که بیشتر مردم دوست دارند از کسبوکارهای محلی و مستقل حمایت کنند. با مشارکت در رویدادهای محلی و برنامههای سازمانهای خیریه وجهۀ خود را در جامعه ارتقا دهید.
وقتی کاربران این کلمات را در گوگل جستجو میکنند، تبلیغ شما در بالای صفحه نتایج نمایش داده میشود و زمانی که کسی روی تبلیغ کلیک کند و وارد صفحه موردنظر شما شود، هزینه کلیک از بودجه کمپین شما کسر میشود. تبلیغات کلیکی (PPC)، یکی از قدرتمندترین ابزارها برای جذب مخاطبان هدف در موتورهای جستجو مانند گوگل است. با این روش، تبلیغ شما در صدر نتایج موتورهای جستجو و در مقابل چشم مخاطب هدف قرار میگیرد. با این حال، این شیوه به دلیل هزینههای بالا، بهویژه هزینه ارسال، ممکن است چالشبرانگیز باشد. میتوانید از نسخه مدرنتر این روش، یعنی ایمیل مارکتینگ بهره ببرید که پیامها را از طریق خبرنامهها و پیشنهادات تبلیغاتی را به صورت دیجیتال به دست مخاطبان میرساند. ایمیل مارکتینگ، در مقایسه با روشهای سنتی پستی، هزینه کمتری دارد و به شما اجازه میدهد تا با سرعت و کارایی بیشتری با مخاطبان خود در ارتباط باشید.
این زندگی دوم است که به ما قدرت میدهد برای در لحظهبودن، برای رؤیا بافتن، برای شناخت ذرهذرۀ ترسهایمان و برای ساختن شخصیتی که به دنبال آن هستیم. اطلاعات من را برای دفعه بعدی که می خواهم دیدگاه ارسال کنم در مرورگر ذخیره کن. در ادامهٔ مطلب، با ذکر برخی مزایای Targeted Marketing، پاسخ این سؤال را در اختیارتان قرار خواهیم داد. در صورتی که دوره ای قبلا خریداری نموده اید، از طریق سایت قدیم می توانید دوره هایتان را مشاهده نمایید.
- همچنین، با افزایش آگاهی از برند، هدفگیری دقیقتر جمعیت و علایق خاص و توانایی دستیابی به مخاطبان گستردهتر، میتوانید اثربخشی تبلیغات خود را افزایش دهید. {
- جمعبندی ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی موثر نیازمند شناخت دقیق از اهداف کسبوکار، مخاطبان هدف، تحلیل رقبا و انتخاب ابزارهای تبلیغاتی مناسب است. |}
- اما وقتی تمام گزینه ها رو امتحان نکرده باشین چطور می تونین متوجه بشین کدوم پلتفرم بهترین عملکرد رو ارائه میده. {
- قبل از شروع هر کمپین تبلیغاتی، درک عمیق از بازار هدف از اهمیت بالایی برخوردار است. |}{
- پنل اس ام اس یک سرویس آنلاین است که به شما امکان میدهد پیامکهای تبلیغاتی انبوه خود را به صورت گسترده و همزمان به تعداد زیادی مخاطب ارسال کنید. |}
- این مورد با ترغیب مشتری به هرچه سریعتر کلیک کردن روی لینک شما، موجب افزایش نرخ کلیک خواهد شد.
در این راستا، برندسازی و برجستهکردن ارزش پیشنهادی منحصربهفرد، نقش مهمی در ترغیب بازار هدف دارد. برای نمونه، یک شرکت مواد غذایی با برگزاری کمپینی جذاب و ارائه تخفیفات ویژه، مشتریان جدیدی را جذب کرده و میزان فروش خود را تا ۱۵ درصد افزایش داد. چنین هدفی، اغلب با فراخوانی برای اقدام (Call to Action) همراه است تا مخاطب را به پر کردن فرم، عضویت در خبرنامه یا خرید ترغیب کند. تجربهاندوزی از کمپینها و تبلیغات قبلی و بهکارگیری اطلاعات و تحلیل آنها کمک میکند تا در تبلیغات بعدی خود هدفمندتر باشید و بتوانید مخاطبان هدف بیشتری را پوشش دهید.
استفاده از امکانات یک پنل پیامکی برای ارسال اس ام اس انبوه به مخاطبان هدف، یک کانال تأثیرگذار برای جذب مشتری از طریق بازاریابی هدفمند است. کارشناسان پنل پیامکی پیام رسان، همه روزه حتی در ایام تعطیل، آماده پاسخگویی به سوالات کاربران و ارائه راهنمایی ثبت ارسال پیامک هستند. همانطور که می دانید روزانه تعداد کسب و کارهایی که در ایران از روش ارسال پیامک تبلیغاتی بهره می برند در حال افزایش است.
محتوای تبلیغ باید هم با سلیقه و نیاز مخاطبان شما و هم با رسانهای که در آن تبلیغ منتشر میشود متناسب باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد میکنیم مطلب تبلیغات محلی چیست؟ + بهترین استراتژیها برای شروع از بلاگ صباویژن را ازدست ندهید. طبق آمار Data Driven Advertising، در سال 2016 برندهای اروپایی بیش از 16میلیارد دلار روی تبلیغات هدفمند سرمایهگذاری کردند که نشاندهندۀ میزان محبوبیت این نوع تبلیغ است. برای نمونه، ارائه تخفیفهای ویژه یا پیشنهادهای انحصاری، ابزارهای بسیار مؤثری برای افزایش تعامل مشتریان هستند. این تکنیکها در بسیاری از برنامههای بازاریابی دیجیتال به کار میروند و بازدهی فوقالعادهای دارند. راهاندازی کمپینهای Targeted Marketing، بهتنهایی امکانپذیر نیست؛ چرا که این مدل بازاریابی، بر اساس کردآوری و تحلیل دادهها، پیش میرود.
برای هریک از کمپینهای خود میتوانید بهراحتی به سراغ یکی از این فهرستها بروید. برای تبلیغات هدفمند در اینستاگرام لازم است پیجها و اینفلوئنسرهایی را که دربرگیرندۀ مشتریان بالقوۀ شما هستند شناسایی کنید. سپس آنها را با توجه به حوزۀ کاری، سبک و ژانر محتوا، شهر محل زندگی و… دستهبندی کنید.
رسانههای اجتماعی به یک پلتفرم مهم برای تبلیغات و تجارت الکترونیک تبدیل شدهاند. بسیاری از خریداران ترجیح میدهند از طریق رسانههای اجتماعی چون تولید محتوا اینستاگرام و سایت خرید کنند. هدفگذاری رسانههای اجتماعی به برندها کمک میکند تا از رفتار مصرفکنندگان در وب، موتورهای جستجو و رسانههای اجتماعی برای ارائه تبلیغاتی که منعکس کننده علایق آنها هستند، استفاده کنند. ایجاد کمپین های تبلیغاتی هدفمند به این معنی هستش که به خواسته های مخاطبان خودتون فکر کنین. فرض کنین صاحب یک شرکت املاک و مستغلات هستین و قصد دارین برای فروش خونه های فعلی یا خرید خونه های جدید به مشتریانتون کمک کنین.
اگر محتوای شما به اندازه مورد انتظار با مشتریان هماهنگ نیست، استراتژی خود را تغییر دهید و دوباره تنظیم کنید. هنگام راهاندازی کمپین، به دادههایی که میخواهید ردیابی کنید فکر کنید تا اثربخشی کمپینهای خود را بسنجید. هدفگیری مجدد به شما اجازه میدهد تا تبلیغات خود را به افرادی که قبلاً با برند شما تعامل داشتهاند، نمایش دهید. این روش میتواند به افزایش احتمال خرید مجدد و ایجاد شانس تکرار خریدها کمک کند. در اکوسیستم دیجیتال مارکتینگ امروزی، مشتریان به قدری به دیدن تبلیغات در طول وب گردی خودشون عادت کردن که معمولا تمایلی ندارن که تبلیغات رو به صورت کامل ببینن.
احتمالاً فهمیده باشید برای اجرای موفق این نوع بازاریابی، به اطلاعات و دادههای مختلف از مشتریان بالقوه نیاز داریم. یکی از راههای به دست آوردن چنین اطلاعاتی، پرسشنامهها هستند؛ میتوانید از جامعهای که فکر میکنید بازار هدف شما هستند، بخواهید آنها را پر کنند. در مرحله بعد، بخش مخاطبانی که قرار است هدف اصلی کمپین شما باشند را شناسایی کنید. این کار را در حین تحقیق و تعیین بودجه انجام دهید تا بتوانید اهداف و محل سرمایهگذاری منابع خود را مشخص کنید. نوع محتوایی که مخاطبان شما علاقهمند به دیدن آن هستند را در نظر گرفته و آن را در جایی منتشر کنید که مخاطبان بیشتر وقت خود را در آن سپری میکنند.
این شعار، که بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ به عنوان نماد تفکر پیشرو اپل استفاده میشد، مردم را به پذیرش تغییر، نوآوری و نگاهی تازه به دنیا دعوت و مفهوم خلاقیت را بازتعریف کرد. تبلیغات ابزاری است که از طریق آن پیامهای بازاریابی، بهگونهای جذاب و خلاقانه به مخاطب هدف منتقل میشود و نقش مهمی در تحقق اهداف تجاری برند ایفا میکند. در واقع بیلبورد تبلیغاتی با قدرت بصری و پیامهای ساده، به راحتی توجه مخاطبان را جلب میکند و در ذهن آنها ماندگار میشود. انتخاب زمان نامناسب برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی میتواند اثربخشی آنها را به شدت کاهش دهد. برخی تبلیغات بهجای ایجاد ارتباط بلندمدت با مشتری، تنها بر فروش فوری تمرکز دارند.
این جادوی قدرتمند، برند شما را زنده میکند، قلبها را تسخیر میکند و پیامتان را در ذهنها ماندگار میسازد. تبلیغات نقش مهمی در آگاهسازی مشتریان دارد و همانطور که پیشتر گفتیم یک ابزار قدرتمند برای معرفی محصولات و خدمات است. یک تبلیغات از طریق ارائه اطلاعات ضروری درباره ویژگیها، مزایا و کاربردها، به مشتریان کمک میکند تا تصمیمات خرید خود را با آگاهی کامل بگیرند. این شفافیت، اعتماد و اعتبار برند را تقویت کرده و به ایجاد رابطهای مثبت و پایدار بین کسبوکار و مشتریان منجر میشود.
مثلاً برای تبلیغ صندوقهای سرمایهگذاری، میتوانید گروه علاقهمندان به سرمایهگذاری را انتخاب کنید. نه فقط در رابطه با بازاریابی هدفمند، بلکه در هر نوع اقدام مربوط به بازاریابی، سنجش عملکرد ضروری است؛ پس مرحلۀ آخر، به تجزیهوتحلیل کمپینی که اجرا کردهاید اختصاص دارد. تماسهای تلفنی و حتی رصد اطلاعات خرید مشتری هم نقطهٔ خوبی برای کسب دادهٔ مشتری است. اینجا نرمافزار CRM به کمک شما میآید تا اطلاعات خود را ذخیره و مدیریت کنید. این نرمافزار نهتنها با سایر بخشهای کسبوکار ادغام میشود، بلکه این قابلیت را دارد که خودتان اطلاعات را به آن اضافه کنید.
ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق پنل اس ام اس مزایای بسیاری نسبت به سایر روش های دیگر دارد . تبلیغات در شبکههای اجتماعی یکی از بهترین استراتژیها برای تأثیرگذاری بر فروش است. پلتفرمهای مختلفی مثل اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و پینترست برای تبلیغات در دسترس هستند و شما میتوانید بسته به نیاز کسبوکار و مخاطب هدف خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. تبلیغات یکی از مهمترین ابزارها برای توسعه برند است که به تقویت تصویر مثبت، برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان و رشد کسبوکار کمک میکند. از طریق تبلیغات، برند میتواند پیامها و ارزشهای خود را به مخاطب هدف منتقل کند و در ذهن آنها جایگاهی ماندگار بسازد. در واقع، تعیین اهداف تبلیغاتی روشن و ساختارمند، بر تمام جوانب استراتژیهای بازاریابی اثر میگذارد؛ از پیام تبلیغاتی گرفته تا نوع محتوایی که در تبلیغات دیجیتال یا تبلیغات سنتی ارائه میشود.
این حرکت ساده اما هوشمندانه، احساسات انسانی به تبلیغات نایکی بخشید و توانست مخاطبان را به برند نزدیکتر کند. برای تبلیغ برندتان بهعنوان یک انتخاب ارزشمند، از ابزارهایی مثل نظرات مشتریان و دادههای نظرسنجی استفاده کنید. این روشها به مخاطبان نشان میدهد که برند شما شایسته اعتماد و دنبال کردن است. برگزاری رویدادهای تبلیغاتی، چه حضوری و چه آنلاین، فرصتی بینظیر برای ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان و نمایش ویژگیهای برند هستند. این نوع تبلیغات شامل برگزاری غرفه در نمایشگاه، کنفرانس، وبینار، میزگرد یا حتی یک دورهمی کاری یا دوستانه میشود. با همه اینها، تبلیغات تلویزیونی هزینه بالایی دارند و این احتمال وجود دارد که توسط مخاطب هدف نادیده گرفته شوند.
بهعنوان مثال، شرکتی در حوزه محصولات آرایشی با ارائه تخفیفات محدود و هشدار دربارهٔ تمامشدن موجودی، توانست در یک هفته ۱۵ درصد افزایش فروش داشته باشد. این شرکت از تکنیکهای تبلیغات هدفمند در شبکههای اجتماعی استفاده کرد تا پیام را دقیقاً به بازار هدف برساند. وجود فراخوان واضح (Call to Action) و پیشنهاد زمانی محدود، از روشهای تبلیغات کارآمد برای تسریع تصمیم خرید محسوب میشود. اهداف اطلاعرسانی بیش از هر چیز بر معرفی محصولات یا خدمات جدید تمرکز دارد تا مخاطبان با ویژگیها و مزایای آنها آشنا شوند. در این مسیر، انجام تحقیقات بازار و تدوین پیام تبلیغاتی دقیق، کمک میکند تا جذب مخاطب هدف با موفقیت بیشتری صورت گیرد. بهعنوان مثال، شرکتی که محصول جدیدی را در حوزهٔ تکنولوژی عرضه میکند، ابتدا با بررسی نیازها و علایق مشتریان بالقوه، محتوایی تولید میکند که مزایای خاص آن محصول را توضیح دهد.
در صورت استفاده از پلتفرم تبلیغات هدفمند کاپریلا، در داخل متن، بنرهای تبلیغاتی مرتبط با موضوع مطلب با اندازه و حجم کم را مانند تصویر زیر مشاهده خواهیم کرد. فرض کنید تبلیغاتی را برای یک محصول آرایشی و بهداشتی تهیه و این تبلیغ را در یک روزنامه چاپ کردهاید. هرکسی که روزنامه را خریده باشد، تبلیغ شما را خواهد دید و این تبلیغ، بازدید مناسبی کسب خواهد کرد. مشکلی که در این نوع از تبلیغات وجود دارد این است که بسیاری از خوانندگان روزنامه، علاقهای به تبلیغات شما نخواهند داشت و خریدی صورت نمیگیرد. مشابه این مورد در تبلیغات اینترنتی نیز صدق میکند و در نتیجه برای رفع این مشکل باید از تبلیغات هدفمند اینترنتی کمک گرفت.
در نهایت، آنچه در موفقیت هر کسبوکار اهمیت دارد، درک دقیق هدف تبلیغات و پیادهسازی یک استراتژی مناسب برای دستیابی به آن است. تعیین اهداف روشن، مخاطبشناسی دقیق و سنجش مداوم نتایج تبلیغات، همگی عواملی هستند که میتوانند روند رشد و توسعه را سرعت ببخشند. با در نظر داشتن این نکات، امیدواریم مطالب این مقاله برای شما سودمند بوده باشد. با افزایش محبوبیت پادکستها و اپلیکیشنهای پخش موسیقی، تبلیغات صوتی به یکی از روشهای موثر تبدیل شده است. با امکان نمایش پیامهای تبلیغاتی در میان محتوای صوتی، میتوان ارتباط نزدیکتری با مخاطبان برقرار کرد که هزینه کمتر نسبت به تبلیغات تصویری دارد. مخاطب هدف به گروهی از مشتریان میگویند که از طریق مشخصههای مختلفی شناسایی میشوند.
صفحات فرود از وبسایت شرکت شما مجزا هستند و به عنوان کمپین انفرادی بازاریابی شما عمل میکنند. یک چرخه قوی و موفق طول عمر مشتری، باید برای تبدیل ویزیتورها به سرنخ بهینهسازی شود. متاسفانه، یک شکافی بین تولید ترافیک و جذب مخاطب هدفمند وجود دارد که معمولاً ویزیتورها به بازدیدکنندههای یکباره تبدیل میشوند تا اطلاعاتی از شما کسب کنند و دیگر سراغ شما نیایند. برای مثال، بازدیدکنندههای صفحهٔ محصول یا کسانی که سبد خرید را رها کردهاند.
این تست یک ابزار لازم برای تحقق اهداف تبلیغاتی است چرا که میتواند متغیرهای تاثیر گذار در موفقیت کمپین را بررسی کند و بهترین حالت هر یک از آنها را مشخص نماید. همانطور که میدانید امروزه شبکه های اجتماعی یکی از کانالهای مهم تبلیغاتی به شمار میآیند. این نوع از تبلیغات هدفمند تا حدی شبیه به تبلیغات رفتاری عمل میکند اما فقط به رفتار کاربر در شبکه های اجتماعی میپردازد تا تبلیغات منطبق بر علایق وی را نمایش دهد. اگر قرار است تبلیغات هدفمند داشته باشید، باید برای هر سگمنت منابع و بودجه مشخصی تعریف کنید. اگر نتوانید توازن و تعادل را به درستی برقرار کنید، قطعا خروجی مناسبی به دست نمیآورید. اگر مخاطبان هدفتان در شبکههای اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آنها...
این کار به راحتی به کمک «Google Ads» امکانپذیر است و میتوان این محدودیت را بر اساس تعداد «Impression» یعنی تعداد دفعات نمایش تبلیغ برای کاربر، تنظیم کرد. حال که به خوبی با مخاطب هدف آشنا شدیم، برای اینکه به شکل مناسبی تبلیغات هدفمند اینترنتی را سازماندهی کنیم باید نحوه پیدا کردن مخاطب هدف را یاد بگیریم. «پرسونای خریدار» (Buyer Persona) نمایی کلی از مشتری ایدهآل یک کسب و کار به شمار میآید. دادههای این مشتری ایدهآل همان دادههایی هستند که مخاطب هدف را تشکیل میدهند. تعیین مخاطبان هدف برای رسیدن به نتیجه دلخواهتان موثر است اما نباید دایره مخاطبان خود را به حدی محدود کنید که احتمال رسیدن به نتیجه کاهش پیدا کند. پیشنهاد میشود ضمن در نظر داشتن اهداف تبلیغاتی، طیف نسبتا وسیعتری از مخاطبان را در نظر بگیرید.
بر اساس دادههای وبسایت Marketing Week، بیش از نیمی از مارکترها (54 درصد) در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده میکنند. این در حالی است که سال گذشته تنها 37 درصد از آنها به فکر استفاده از آن بودند! هیچ چیزی اندازه درگیر کردن احساسات نمیتواند باعث ایجاد نزدیکی بین یک تبلیغ و مشتری شود. کمپین تبلیغاتی «متفاوت فکر کن» اپل را به یاد بیاورید؛ این کمپین تحولی در دنیای تبلیغات ایجاد کرد و در سال ۱۹۹۸ با دریافت جایزه امی برای بهترین فیلم تبلیغاتی، نام خود را جاودانه ساخت.
با استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربر، شما مجبور نیستید برای تولید محتوای تبلیغاتی هزینه کنید و این یک موقعیت برد-برد و یک روند سرمایهگذاری عالی در بازاریابی دیجیتال است. عدم توجه به فعالیتهای تبلیغاتی رقبا میتواند باعث از دست دادن سهم بازار به نفع رقبا و کاهش جذابیت تبلیغات در مقایسه با کمپینهای رقبا شود. اگر پیام به درستی طراحی نشود یا با مخاطبان همخوانی نداشته باشد، تأثیرگذاری تبلیغ به شدت کاهش یافته و سردرگمی یا سوءبرداشت از پیام برند اتفاق میافتد. متاورس به عنوان محیطی جدید و پویا برای تعامل کاربران، فرصتهای تبلیغاتی بیسابقهای ارائه میدهد. متاورس با امکان نمایش تبلیغات در محیطهای سهبعدی و برگزاری رویدادهای تبلیغاتی در دنیای مجازی، برای جذب نسل جوان و علاقهمندان به تکنولوژی بسیار کاربردی است.
تبلیغات پیامکی به عنوان یکی از بهترین روشها شناخته میشود که این میزان هدفمندی را برایتان فراهم کرده است. تبلیغات پیامکی نرخ تعامل و پاسخدهی بالاتری نسبت به سایر روشها دارد و در نتیجه به بهبود نتایج کمپینهای تبلیغاتی و کاهش هزینهها کمک شایانی خواهد کرد. این روش شامل استفاده از کلمات کلیدی خاص برای نمایش تبلیغات در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل است. با هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی مرتبط، تبلیغات به کاربرانی نمایش داده میشود که به دنبال محصولات یا خدمات مشابه شما هستند. مرحلۀ بعدی هنگام راهاندازی بازاریابی هدفمند، تقسیمبندی مشتریان و مخاطبان هدف است.
این رویکرد با تحلیل رفتار مشتریان و ارائه پیامهای متناسب با نیازها و علاقهمندیهای آنها، تأثیرگذاری برنامههای تبلیغاتی را افزایش میدهد. با دنبال کردن این مراحل و تمرکز بر نیازهای مخاطبان خود، می توانید کمپین های تبلیغاتی هدفمند و موفقی ایجاد کنید که نتایج را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد. تبلیغات هدفمند یا هدف گذاری تبلیغات، راهی برای بازاریابان است تا تبلیغاتی را به مشتریان ارائه دهند که منعکس کننده ویژگی ها، علایق و رفتار خرید خاص آنها باشد. هدفمندسازی تبلیغات به این معناست که پیامهای تبلیغاتی به درستی به دست مخاطبان درست برسند. این نه تنها باعث میشود که تبلیغات موثرتر باشند، بلکه هزینههای تبلیغاتی را نیز کاهش میدهد و بازدهی سرمایهگذاری را افزایش میدهد. نتیجه این رویکرد، افزایش احتمال تعامل و تبدیل مخاطبان به مشتریان و کاهش هدر رفت منابع تبلیغاتی است.
تعیین و شناخت مشتری هدف و مکان و زمان پیدا کردن آنها، اولین و مهمترین گام پیش از ایجاد هر کمپین تبلیغاتی به شمار میآید. هرقدر استراتژی تبلیغات هدفمند اینترنتی بهتری داشته باشید، ایجاد کمپینهای تبلیغاتی سادهتر خواهد بود و علاوه بر این، عملکرد بهتری هم خواهند داشت. هر نوع کسبوکار و هر دسته از مخاطبان ممکن است به روشهای خاصی از تبلیغات پاسخ دهند. برای مثال، ممکن است برای برخی کسبوکارها تبلیغات در شبکههای اجتماعی موثرتر باشد، در حالی که برای دیگران تبلیغات گوگل یا حتی تبلیغات تلویزیونی بازده بیشتری داشته باشد.
مزایای ارسال پیامک از سامانه پیامکی پیام رسان
مثلاً اگر شلوار لی خریده است، پیراهنی متناسب با آن تبلیغ را با تخفیف به او ارائه کنید. احتمال بیشتری وجود داره که وقتی کاربران به این تبلیغات میرسن روی اونها کلیک کنن؛ این تبلیغات می تونه مشتری رو به یک صفحه جدید یا تماشای یک ویدیو هدایت کنه. بنابراین، سعی کنین در مکان های مناسب به شکلی تبلیغاتتون رو نمایش بدین که از حداکثر پتانسیل اونها استفاده کنین. در مرحله بعد، در نظر بگیرین که کدوم بخش از مخاطبان رو قراره برای کمپین اصلی خودتون هدف قرار بدین.
در این حالت، شما یک سری کلمه کلیدی انتخاب میکنید که در صورت وجود آنها در صفحه، تبلیغ نمایش داده شود. برای مثال، زمان بهینهسازی تبلیغات «سرمایکس»، ما سعی کردیم با کلیدواژههایی مثل «اتریوم»، «بیت کوین»، «تتر» و «ارز دیجیتال» تبلیغ آنها را به دست بازار هدف برسانیم. این صفحه فرود هر صفحهای که از تمام تبلیغات یا المانهای بازاریابی آنلاین شما بتوان به آن داخل شد، میتواند باشد.
در حوزهٔ کالاهای پیچیده یا خدمات تخصصی، آموزش بخش مهمی از اهداف بازاریابی را تشکیل میدهد. ارائه ویدئوهای آموزشی یا کارگاههای رایگان، روشی کارآمد برای شناساندن قابلیتهای محصول و رفع ابهامات مشتریان است. این رویکرد که اغلب در قالب تبلیغات دیجیتال مطرح میشود، نهتنها به اثرگذاری تبلیغات کمک میکند، بلکه اعتماد و وفاداری مشتریان را نیز بهدنبال دارد. در نتیجه، جایگاه برند در بازار تقویت میشود و مسیر توسعه کسبوکار هموارتر خواهد شد.
یعنی شما می توانید با دقت بسیار بالا افراد و مخاطبین خود را شناسایی و آن ها را هدف تبلیغات پیامکی خودتان قرار دهید. کمپین تبلیغات هدفمند به کسب و کارها این امکان را میدهد که با استفاده از اطلاعات دقیق درباره مخاطبان، پیام های تبلیغاتی خود را به گروههای خاصی از مردم ارسال کنند. این نوع تبلیغات به دلیل شخصیسازی محتوا، هم برای بازاریابان و هم مصرفکنندگان مفید است و باعث افزایش تعامل و فروش میشود. تبلیغات هدفمند با جلب توجه مخاطبان مناسب، ایجاد ارتباط مؤثر، کاهش هزینهها و افزایش تعامل، باعث رشد فروش میشود.
در این روش، تبلیغات بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت، میزان درآمد و سطح تحصیلات به کاربران نمایش داده میشوند. مثلاً یک مؤسسه کنکوری میتواند تبلیغات خود را برای افراد ۱۷ تا ۱۹ ساله هدفگذاری کند تا بیشترین بازدهی را از تبلیغات پولی خود داشته باشد. این مدل تبلیغات بر اساس رفتار کاربران، جستجوهای آنها و خریدهای قبلیشان اجرا میشود. برای مثال، اگر کسی «بهترین مدلهای ساعت هوشمند» را جستجو کند، احتمالاً تبلیغات فروشگاههای موبایل و ساعتهای هوشمند را خواهد دید. این آمار نشان میدهد که شبکههای اجتماعی شایستگی به نمایش گذاشتن تبلیغات شما را دارند. چرا که به برندها این فرصت را میدهند تا با مشتریان از هر گروه سنی و در مقیاس وسیع ارتباط برقرار کنند.
اگر قصد استفاده از تبلیغات در رسانههای اجتماعی را دارید، نرخهای مربوط به آن را تعیین کنید. از وبلاگها، تبلیغات دیجیتال و سایر اشکال بازاریابی دیجیتال برای گسترش آگاهی از محصولات و خدمات خود بهره ببرید. بودجه دقیق به شما کمک میکند تا منابع خود را بهتر مدیریت کرده و بازده سرمایهگذاریها را به راحتی ردیابی کنید. تصور کنید فردی به فروشگاه اینترنتی X برای خرید لوازم ورزشی مراجعه کرده و سبد خرید خود را تکمیل نکرده یا فقط محصولات را مشاهده کرده است. تبلیغات ریتارگتینگ این کاربر را در سایتهای دیگری که به آنها مراجعه میکند، هدف قرار میدهد.
ابزارهای مؤثر در بازاریابی هدفمند
شما میتوانید از تصاویر خلاقانه و جذابی که در ادامه قرار دادهایم، الگو گرفته و باعث افزایش CTR تبلیغاتتان شوید. با استفاده از تکنیکهای افزایش CTR، میتوانید در کوتاهترین زمان، شاهد رشد کسبوکارتان باشید. برای ارائۀ تبلیغات مؤثر، میتوانید از خدمات آژانس تبلیغات آنلاین صباویژن کمک بگیرید.
{استفاده از اثبات اجتماعی را در نظر داشته باشید
|}اگر در این زمینه تخصص و دانش لازم را ندارید پیشنهاد میشود از افراد خبره کمک بگیرید. اگر در فکر داشتن یک کسبوکار موفق در بازار آنلاین هستید، جای درستی آمدهاید! دیجیتال مارکتینگ دانش پولسازی کسب و کارها از فضای دیجیتال است و ما با جامعترین دورههای آموزش دیجیتال مارکتینگ شما را به یک متخصص تمام عیار تبدیل خواهیم کرد. بی چون و چرا مشتری برای هر کسبوکاری مهمترین است، اما اینجا میخواهیم در مثالی که برایتان آوردیم مشتریها را آبی فرض کنیم که روی سنگها و شنها در پارچ میریزید. آب را زمانی میتوان درون پارچ ریخت که همه سنگها و شنها در پارچ به صورت منسجمی کنار هم باشند. کسبوکار شما نیز چنین است، زمانی میتوانید به سود برسید که این ذهنیت را در مورد استراتژی بازاریابی درونگرای خود داشته باشید.
از مشتریان خود نظراتشان دربارۀ محصولات و خدمات را مستقیم یا غیرمستقیم، با بهرهگیری از روشهای مختلف، بپرسید. پنل پیامک انبوه پیام رسان نیز بانک شماره موبایل تفکیک شده را جهت فرستادن پیامک انبوه و تبلیغات از طریق پیامک به کاربران ارائه می دهد. از آنجا که در این نوع تبلیغات پولی میتوانید بهطور دقیق هدفگذاری کنید، بهترین زمان برای استفاده از تبلیغات در شبکههای اجتماعی زمانی است که بخواهید گروه مشخصی از مخاطبان را با هدف خاصی افزایش دهید. همچنین، با تمرکز بر این گروه خاص، میتوانید آنها را به سمت خرید از سایت خود هدایت کنید.
مثلاً این همه کسبوکاری که وبلاگ دارند و در حال خلق محتواهای مفید برای جامعۀ هدف هستند، رویکرد غیرمستقیم را پیش گرفتهاند. اگر ایمیلها را به شکلی هدفمند و شخصیسازیشده برای هر گیرنده بفرستید، شانس تبدیل آنها بالاتر خواهد رفت. در این روش، بهجای کل بازار، روی چند بخش آن دست میگذارید؛ همان بخشهایی که شما برای آن ساخته شدهاید و آنها بیشترین سود را برای شما رقم میزنند.
چگونه تبلیغات هدفمند در اینستاگرام مخاطبان بیشتری جذب میکند؟