تزئینات خودرو mvm x33 2024-10-13

بررسی ام وی ام ایکس 33 اس MVM X33s ؛ مشخصات فنی و آپشن ها گجت نیوز

پس از چند سال از تولید ام وی ام X22 در ایران، مدیران خودرو نسل جدید این خودروی کراس را معرفی کرد. موتور این خودرو پیشرانه‌ای 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ با قدرت 112 اسب بخار و 150 نیوتن متر گشتاور است. یکی از بزرگترین مزایای ایکس ۳۳ کراس سبک طراحی آن است که چه در نمای بیرونی و چه در بخش داخل کابین از سبک طراحی خودرو های روز بهره می برد و نسبت به نسل های قبلی خود طراحی بسیار شکیل تر و جوان پسندانه تری را به نمایش می گذارد.

ام وی ام ایکس 33 اس جدید به عنوان یکی از شاسی بلندهای پرفروش مدیران خودرو محسوب می‌شود. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی MVM X33s آشنا خواهیم شد. کابین و اتاق ام وی ام X33 کراس نه حس ارزان بودن می‌دهد و نه لاکچری سواری را به شما القا می‌کند.

این خودرو از چراغ‌های مدرن با طرح اسپرت و نوار LED روشنایی و رینگ‌های جدید آلومینیوم استفاده می‌کند که همراه‌با رنگ‌آمیزی دوگانه (سقف سیاه و بدنه‌ی متفاوت) فراتر از مدل‌های قبلی به‌نظر می‌رسد. ام‌وی‌ام X33 S باربند و سانروف و جایگاهی ویژه برای یدکی دارد که علاوه‌بر زیبایی کاربردی هستند و به بهبود راحتی سرنشینان منجر می‌شوند. درمقایسه‌با رقبا، کراس‌اور کامپکت چری بهتر از چانگان XC35 و لیفان X60 است؛ اما درمقابل محصولات جدیدتر، نظیر هایما S5 و هاوال H2 برنده‌ی مطلق نیست. پس از آن نیز دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع خودرو با ظاهری کشیده و یکپارچه در سراسر داشبورد تعبیه شده و در نهایت نیز پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو جا گرفته است. ظاهر و ابعاد و اندازه کلی فرمان نسبت به قبل تغییری نداشته اما صفحه کیلومتر شمار یا کلاستر خودرو به کل تغییر کرده است. رودری‌ها نیز بخش دیگر کابین X33 کراس مدیران خودروست که نسبت به قبل ظاهر متفاوتی دارد.

همچنین قاب تایر زاپاس بازطراحی شده و هماهنگی بیشتری با این نما پیدا کرده است. این محصول با سه چهره، سابقه‌ی حضور دَه‌ساله در بازار کشور دارد و محصولی شناخته‌شده محسوب می‌شود. هرچند مدل‌های قبلی X33 ظاهر جذاب یا امکانات فراتر از انتظار نداشتند، به‌دلیل قیمت مناسب و شرایط فروش اقساطی، موفق به جذب مخاطب شدند. این درحالی است که سال ۱۳۹۶، با پیش‌پرداخت ۳۰میلیون تومان یا مبلغ نقدی درحدود ۸۰میلیون تومان، امکان خرید X33 S اسپرت برای مصرف‌کننده ایرانی وجود داشت.

یکی از دلایل فروش خوب X33 ورود در بهترین برهه زمانی بود چرا که در آن زمان مردم می توانستند با پرداخت رقمی بسیار کمتر از خودروهای کره‌ای و ژاپنی صاحب یک کراس اوور شوند. البته نباید از شرایط فروش مناسب مدیران خودرو و امکانات رفاهی این خودرو در زمان خودش غافل شد. جدیدترین مدل چری تیگو 3 که در ایران با نام امی‌وی‌ام X33 S عرضه می‌شود، ازنظر فنی برای رانندگی آرام در شهر و سفرهای معمول خانواده‌ای چهارنفره مناسب است. میانگین مصرف سوخت این خودرو با پیشرانه‌ی دولیتری تنفس طبیعی در محدوده‌ی نُه تا دَه لیتر در صد کیلومتر، برای مصرف‌کننده‌ی ایرانی پذیرفتنی به‌نظر می‌رسد و البته، کمی بیشتر از هایما S5 و هاوال H2 خواهد بود. شتاب‌گیری X33 S مسلما با رسیدن به سرعت صد کیلومتربرساعت در زمانی حدود چهارده ثانیه رضایت‌بخش نیست؛ اما نیازهای روزانه را برآورده می‌کند و احتمالا توقع خریدار نیز، بیش‌ازاین نخواهد بود. همچنین، نباید فراموش کرد هایما و هاوال با موتورهای توربوشارژ ۱.۵ لیتری همراه‌با قیمت بیشتر درمقایسه‌با X33 S، در زمانی حدود دوازده ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسند.

تجربه رانندگی با ام وی ام X33 نیو فیس

برای اطلاع از شرایط فروش ام وی ام X33 کراس پیشنهاد می‌کنیم تا اخبار خودرو را از گجت نیوز دنبال کنید. ام وی ام X33 کراس اتوماتیک، در واقع نسخه فیس لیفت ماژور X22 پرو اتوماتیک است که در بازار چین با نام چری Omoda C3 شناخته شده و به تازگی به بازار این کشور معرفی شده است. سری اومودا چری در واقع کراس اور هایی هستند که با داشتن ظاهر مدرن و مد روز بازار مشتریان جوان و طرفدار طراحی های نوین را هدف قرار داده اند. X33 Cross cvt و  X33 Cross mt هر رو به عنوان یک کراس اوور کوچک و شهری با ترکیبی منحصر به فرد از طراحی مدرن، تکنولوژی پیشرفته، کارایی عالی، ایمنی برجسته و قیمت‌گذاری رقابتی خود را به عنوان یک رقیب جدی در بازار معرفی می کنند. برای خریدارانی که به دنبال یک خودروی کاربردی، اقتصادی و قابل اعتماد هستند که تجربه رانندگی لذت بخش و امنیت را ارائه دهد، X33 Cross می تواند گزینه ای عالی باشد.

ایمنی MVM X33Cross (ایکس 33 کراس)

مواد به‌کاررفته در بخش اصلی صندلی‌ها (قسمت میانی نشیمن‌گاه و گودی کمر)، حالت اسفنجی و نرم دارند؛ اما در کناره‌ها با چرم مصنوعی و مواد سخت‌تر ارائه می‌شوند. این شرایط باعث می‌شود درکنار صرفه‌جویی هزینه‌ی تولید برای خودروساز و مصرف‌کننده، نمای اسپرت صندلی‌ها حفظ شود و بدن سرنشینان نیز تا حدودی هنگام گردش ماشین ثابت بماند. در فضای عقب، البته صندلی‌ها حالت تخته‌ای و صاف دارند که غیرارگونومیک (ناهماهنگ با بدن انسان) هستند و در سفرهای طولانی، تا حدودی خسته‌کننده خواهند بود. باوجوداین، به‌دلیل استفاده از طراحی دوگانه مشابه صندلی‌های جلو، ظاهر زیبایی دارند.

طرح جدید فروش ایران‌خودرو شروع شد!

این خودرو با انتقال قدرت از طریق یک گیربکس اتوماتیک یا دستی قابلیت های رانندگی پاسخگو و انعطاف پذیری را در شرایط مختلف جاده ای فراهم می آورد. سیستم تعلیق و فرمان پذیری خودرو نیز به گونه ای طراحی شده است که راحتی و کنترل خوبی در حین رانندگی ارائه می دهد. ام وی ام ایکس 33 جدید از لحاظ طراحی داخلی نیز تغییر زیادی را تجربه نکرده است و از مهم‌ترین تغییرات این بخش می‌توان به غربیلک فرمان جدید اشاره کرد. ضمن این که طراحان برای تیپ اسپرت اکسلنت این خودرو تزئینات طلایی رنگ را در نظر گرفتند تا این خودرو نسبت به مدل اسپرت متمایز شود. از آپشن‌های رفاهی دلچسبی که به این نسخه از خودروهای X33 اضافه شده است می‌توان به گرمکن صندلی‌های جلو اشاره کرد که در روزهای سرد سال، حس فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کنند.

با توجه به استقبال بالا از ام وی ام X22 پرو انتظار می‌رود از این خودرو نیز استقبال بالایی بشود. در این قسمت از تست و بررسی خودرو های داخل بازار ایران، به سراغ کراس اوور کوچک و جدید ام وی ام رفته ایم و آن را به طور کامل بررسی کرده ایم. این تریم نارنجی‌رنگ اسپرت را در قسمت‌های مختلفی از جمله رکاب، گلگیر و باربند سقفی مشاهده می‌کنیم. حتی آینه‌های بغل هم با نوعی طرح شبیه به لوزی به رنگ نارنجی تزئین شده‌اند. به‌صورت کلی می‌توان گفت که نمای کناری کراس اوور جدید X33 Cross به‌جز تزئیناتی جزئی، تفاوت دیگری در زمینه طراحی با نمای کناری X22 Pro ندارد. همچنین موتور تنفس طبیعی این خودرو امکان ناک زدن آن را نیز به حداقل رسانده است.

معرفی مشخصات فنی اولین کامیونت ۱۲ تن اتوماتیک در ایران +کاتالوگ رسمی

به دلیل نوسان قیمت در بازار ایران به طور دقیق نمی‌توان مبلغ مشخصی را برای قیمت ام وی ام نیو فیس X33 مشخص کرد. با این وجود آنچه از برآورد قیمت‌ها برمی‌آید، در اواخر مهرماه سال 1403 قیمت نسخه کارکرده این خودرو (با مسافت طی شده‌ای در حدود 40 تا 50 هزار کیلومتر) در بازار بین 950 میلیون الی یک میلیارد و 100 میلیون تومان است. در حال حاضر شرایط اقساطی برای خرید این نسخه از خودروهای X33 از جانب کارخانه تولیدی وجود ندارد اما مدل‌های جدیدتر X33 ورژن کراس با اقساط حداکثر 60 ماهه به مشتریان عرضه می‌شود. طراحی داخلی این نسخه از X33 نسبت به نسخه قبلی خود شکیل‌تر و جذاب‌تر شده است. دیگر از آن رنگ قرمز آزاردهنده و به مرور خسته‌کننده خبری نیست و رنگ مشکی پیانویی را جایگزین آن کرده‌اند. روکش صندلی‌ها را ترکیبی از چرم و پارچه انتخاب کرده‌اند که برای جلوگیری از تعریق در فصول گرم سال بسیار مناسب است.

مشخصات و بررسی ام وی ام X33 نیو فیس امکانات، قیمت و تجربه رانندگی

علاوه بر این، این خودرو به پیشرانه با سیستم مکش تنفس طبیعی مجهز شده و به همین دلیل نسبت به موتورهای توربوشارژ از لحاظ حساسیت به کیفیت بنزین و ناک زدن در سطح بهتری قرار خواهد داشت. از این رو این خودرو به خوبی با بنزین کم کیفیت موجود در ایران سازگار خواهد شد. علاوه بر ارتقاء چهره و امکانات داخلی، ام وی ام ایکس 33 کراس در زمینه ایمنی و آپشن‌های رفاهی هم حرکت رو به جلو و بهبودی نسبت به ایکس 22 داشته است. X33 کراس با امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی عرضه می‌شود که نسبت به رقبا خصوصا خودروهای داخلی تفاوت آشکاری دارد. دریچه‌های هوا در پنلی وسط داشبورد تعبیه شده‌اند و چندین دکمه پیانویی زیر دو دریچه مرکزی قرار دارند.

هم چنین لازم بذکر است قبل از هرگونه تصمیم به خرید می توانید از مزیت تست درایو نمایندگی 377 خیری بهره مند شوید؛ برای رزرو زمان نست درایو با کارشناسان ما در ارتباط باشید. صندلی های راحت با امکان تنظیم برای راننده و سرنشین جلو فضای کافی برای سرنشینان عقب و صندوق بار جادار این خودرو را برای استفاده های روزمره و سفرهای کوتاه ایده آل می سازد. همانطور که مدیران خودرو به صورت غیر رسمی اعلام کرده است، قرار است این خودرو کمتر از یک میلیارد تومان و در شهریورماه امسال عرضه شود. میزان مصرف سوخت ام وی ام ایکس ۳۳ کراس به‌طور رسمی اعلام نشده، اما باید چیزی در حدود ۵.۵ تا ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد. وقتی به چهره ام وی ام X33 کراس (X33 Cross) نگاه کنیم به سرعت متوجه شباهت بسیار آن با ام وی ام X22 می‌شویم. در عین حال سابقه X33 کراس به سال 2009 و ورود ام وی ام 315 در ایران بازمی‌گردد.

مشخصات ام وی ام ایکس ۳۳ کراس

در ادامه به بررسی مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس پرداخته‌ایم تا هر نوع اطلاعاتی که از محصول جدید و کوچک مدیران خودرو نیاز دارید، به آگاهی شما برسد. سانروف، نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی، ناوبری ماهواره‌ای، ترمز دستی برقی، شارژر بی سیم تلفن همراه، چهار کیسه هوا، جلوآمپر دیجیتالی، نورپردازی داخلی و… از جمله امکانات این خودرو هستند. این رقم در صورت استفاده از تمام گنجایش در تمام نسخه‌ها به 1662 کیلوگرم می‌رسد.

از نظر فضای کابین اما ابعاد و اندازه کاملا مشابه X22 PRO بوده و برای یک خانواده ۴ تا ۵ نفره مناسب و قابل قبول ارزیابی می‌شود. با رسیدن به نمای عقب این خودروی هاچ بک کراس کاملا غافل‌گیر خواهید شد چراکه طراحی به کل تغییر پیدا کرده و اکنون در نمای عقب نیز مانند نمای جلو شاهد یک طراحی به‌روز و بر اساس ترند روز دنیا هستیم. همچنین سپر عقب بازطراحی شده و بر روی آن علاوه بر چراغ تکی مه‌شکن و چراغ‌های دنده عقب دو طرح خروجی اگزوز در دو طرف آن قرار گرفته است.

MVM X3S اسپرت خودرویی است که مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر و تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۹۷۱ سی سی می‌باشد و نیرویی حدود ۱۳۶ اسب بخار دارد و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌نماید. این مقدار نیرو به وسیله یک جعبه دنده سی وی تی ۷ سرعته به طرف چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این محصول اولین بار به اسم چری تیگو در نمایشگاه خودروهای کشور شانگهای ۲۰۰۵ در  معرض دید تمام مردم به نمایش گذاشته شد. از سال ۲۰۱۰ و بعد از ارائه نسخه فیس لیفت این اتومبیل، اسم آن به  خودروی چری تیگو ۳ تغییر یافته و وارد بازار‌های بین‌المللی شد و نوع جدید آن در کشور ایران تحت عنوان ایکس ۳۳ نیو معروف شد. علاوه بر این، احتمال وجود دارد که ام وی ام ایکس ۳۳ کراس با موتور تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر، قدرت ۱۱۶ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتن‌متر و گیربکس ۵ دنده دستی نیز در ایران عرضه شود.

داشبرد X22 پرو طراحی جذابی نداشت و نتوانست نظر مثبت کارشناسان و مالکان را کسب کند. اما طرح داشبرد ایکس ۳۳ کراس می‌تواند آب رفته را به جوی بازگرداند و افرادی را که پیش از این از نمای داخلی ایکس ۲۲ پرو دل خوشی نداشتند، به جمع طرفداران ام وی ام X33 کراس اضافه کند. طراحان به سراغ چراغ‌های متصل رفته و لوگوی ام وی ام یا چری را با فونتی متفاوت در میانۀ آن قرار می‌دهند. بر روی سپر این قسمت نیز نواری از پلاستیک براق به همراه دو خروجی اگزوز تزئینی دیده می‌شود. اما این خودرو از نظر ظاهری و به دلیل عدم هماهنگی ظاهر عقب و جلو، همچنان رنج می‌برد.

سانروف برقی، ترمز پارک برقی، زیر آرنجی، دو کیسه هوا و سیستم تهویه مطبوع و نورپردازی کابین هم از جذاب‌ترین امکانات و آپشن های کابین و اتاق ام وی ام X33 کراس به حساب می‌آیند. با این وجود نمای جانبی این خودرو شامل درب ها و ستون ها کاملا با X22 یکسان بوده و تنها تغییر قابل مشاهده در این نما، رینگ های جدید X33 کراس هستند. در واقع باید گفت پلتفرم و سیستم تعلیق این خودرو نیز هیچ تفاوتی با X22 پرو نداشته و باید انتظار همان سواری و هندلینگ را از X33 کراس CVT نیز داشته باشیم. کراس‌اور تیگو 3 با ابعادی به طول ۴۴۱۹ میلی‌متر و عرض ۱۷۶۵ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۶۵۱ ارائه می‌شود؛ در حالی‌که فاصله‌ی محورهای آن ۲۵۱۰ میلی‌متر است. مورد دیگری که برخی از رانندگان این خودرو به آن اشاره کرده‌اند مصرف زیاد سوخت در سرعت‌های بالا است.

با این حال، راننده می‌تواند بخش عمده تنظیمات لازم را به‌صورت لمسی بدون نیاز به دکمه انجام بدهد. افزون بر این‌ها تریم آبی، سفید و نقره‌ای در سراسر کابین جلوه‌ای متفاوت به آن داده است و حتی صندلی‌های خودرو از نوع چرمی با روکش آبی تیره‌اند. این تریم آبی تیره در بخش زیادی از داشبورد، پنل‌های درها و قسمت بالایی فرمان این شاسی بلند چینی مشاهده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه و زمان ارسال با واحد فروش در ارتباط باشید. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

تنظیمات برقی و گرم‌کن داخل صندلی، سقف پانورامیک، استارت دکمه‌ای، خروجی برق دوازده ولت، چراغ LED برای روشنایی عقب و تهویه‌ی مطبوع دوگانه امکاناتی هستند که در نسخه‌ی وارداتی X33 ارائه نمی‌شوند. سپر X33 S حجم‌دهی پیچیده و چشم‌گیری ندارد؛ اما با چند حفره‌ی بزرگ، نمایی اسپرت و جوان‌پسند فراهم می‌کند. این ترفند البته نیاز به فلز و قیمت تمام‌شده در این بخش را کاهش داده است. در بخش میانی هم، ادوات سیاه پلاستیکی و مشبک دیده می‌شوند که در مدل ام وی ام  X33 S  اسپرت با زهوار فلزی و نقره‌ای‌رنگ مستطیل‌شکل همراه است. این اتومبیل دارای طراحی قاب‌های مه شکن و همچنین سپر و دریچه تهویه میانی است که در  نوع خودش بسیار زیبا و اسپرت می‌باشد و بر جذابیت این خودروی زیبا نسبت به دیگر مدل‌های این اتومبیل بیشتر از همیشه می‌افزاید. این خودرو دارای شتاب صفر تا صد۱۴۲۰ کیلوگرمی می‌باشد که معادل ۱۳.۴ ثانیه می‌باشد و بیشترین سرعت آن به ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

در نتیجه، این خودرو دومین عضو از سری اومودا از چری در نظر گرفته می‌شود که مدیران خودرو اولین عضو آن یعنی اومودا 5 یا C5 را تحت نام فونیکس FX به بازار ایران معرفی کرده است. اومودا نماینده مجموعه به‌روز جدیدی از محصولات چری خواهد بود که عمدتاً علایق و سلایق قشر جوان را هدف گرفته‌اند. با ورود به کابین این خودرو با یک طراحی بروز برخلاف نسخه های قبلی مواجه می شویم که نکته‌ای مثبت تلقی می شود. طراحی داشبورد از یک ظاهر ساده به ظاهری پویا با خطوط تند و تیز تبدیل شده است.

علاوه بر این، نسخه دیگری از این کراس اوور مدیران خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس دستی 5 سرعته در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. از نظر مشخصات فنی دیگر خبری از پیشرانه 2 لیتری قدیمی خانواده X33 نیست و اکنون می بینیم که این خودرو مشخصاتی مشابه به آریزو 5 جدید پیدا کرده است. قلب تپنده این خودروی کراس اوور یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که حداکثر می تواند 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

شاهین اتوماتیک بخریم یا ایکس 22 پرو ؟ مقایسه ام وی ام X22 پرو با شاهین اتوماتیک

در نسل‌های اولیه X33 همیشه به ظاهر جانبی ساده و بی‌طرح این خودرو ایراداتی وارد بود که در نسخه‌های فیس لیفت بعدی با افزودن فلاپ‌های پلاستیکی در قسمت پایین درها این مسئله را رفع کردند. حفره‌ی مربوط به چرخ‌های جلو و عقب، دایره‌ی منظم نیستند و با حالت منحنی ارائه می‌شوند. این خودرو برخلاف بسیاری از کراس‌اورهای کامپکت چینی، از ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ در پیرامون گِل‌گیرها و پایین رکاب استفاده نمی‌کند تا همراه‌با آینه‌بغل‌های فلزی هم‌رنگ بدنه و مجهز به چراغ راهنما، لوکس‌تر از رقبا به‌نظر رسد. خودرو ام وی ام ایکس۳۳  با توجه به برخورداری از قیمت تقریبا مناسبی که دارد در بین کراس اوورهای هم‌ ردیف و مشابه خود، همیشه یکی از پرفروش‌ترین، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شاسی بلندهای جمع و جور بازارهای کشور ایران به حساب می‌آید. شما می توانید برای اطلاع از شرایط فروش اقساطی این خودرو به سایت آسیا خودرو رجوع کنید. خودرو  X33 Cross (ایکس 33 کراس) به در رده خودروهای شهری و کراس اوور کوچک، طراحی و امکاناتی را به ارمغان آورده است که آن را به یک گزینه جذاب در بازار خودرو تبدیل می کند.

مصرف سوخت ترکیبی فیس لیفت این کراس اوور هم 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب آن نیز 13 ثانیه اعلام شده بود. خودرو MVM X33 کراس مدیران خودرو به یک موتور 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ با قدرت 112 اسب بخار و 150 نیوتن متر گشتاور مجهز است. پیشرانه مزبور بر روی X22 پرو با قدرت 102 اسب بخار و 147 نیوتن متر گشتاور حضور دارد. برای انتقال قدرت به محور جلو نیز از جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک CVT استفاده می‌شود. البته احتمال عرضه این خودرو با موتور 1,5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس دستی به بازار ایران وجود دارد.

از مزایای اصلی نسخه جدید X33 می‌توان به داشتن سیستم‌های ESP، RSC، HSA و TCS اشاره کرد که سطح ایمنی این خودرو را تا حد چشمگیری افزایش داده‌اند. از طرفی طراحی‌های سیاه و سفید بدنه و مشکی پیانویی داخل کابین نیز بر جذابیت ظاهری این خودرو افزوده‌اند. همچنین بیش از 10 سال است که موتور تنفس طبیعی به کار رفته در این نسخه بر روی دیگر نسخه‌های X33 نیز نصب شده و امتحان خود را پس داده است و یکی از باکیفیت‌ترین موتورهای موجود در بازار فعلی ایران به حساب می‌آید. از نمای روبه‌رو، چراغ‌های کشیده این خودرو با لامپ هالوژن در وسط جذابیت بیشتری درمقایسه‌با مدل‌های قبلی دارند. چراغ راهنمای کوچک و نارنجی‌رنگ در گوشه‌‌ی چراغ اصلی است که همراه‌با قطعاتی باریک و فلزی، حالت چشم و پلک را برای روشنایی خودرو تداعی می‌کند. مشابه دیگر خودروهای گروه چری، X33 هم جلوپنجره‌ی ساده‌ای دارد که با زمینه‌ی سیاه و خطی افقی همراه‌با فلز کروم و نشان شرکت سازنده ارائه می‌شود.

اعلام شرایط فروش نقدی j4

از این موارد که چشم پوشی کنیم فضای دید مناسبی درون کابین این خودرو وجود دارد و فضای پا و سر هم در هر دو ردیف قابل قبول ارزیابی می شود، از این رو این کراس اوور انتخابی مناسب برای خانواده هاست. در نسخه فیس لیفت نیز داشبورد مجددا باز طراحی شده و قطعات دکوراتیو هم به رنگ تیره تبدیل شده‌اند. کیفیت متریال و مونتاژ تا حدود زیادی بهتر شده و همچنین فضای کابین کماکان مناسب و قابل قبول است. نسل اول این خودرو برای اولین بار در سال 2005 در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی شد. این خودرو که در چین تیگو 3 نام دارد اولین محصول کراس اوور چری محسوب می شود که بر اساس نسل دوم تویوتا راو 4 ساخته شده است. همانطور که اشاره کردیم اواخر دهه 80 شمسی تیگو 3 در ایران با نام ام وی ام X33 رونمایی شد و با وجود دیدگاه منفی که در آن زمان به خودروهای چینی حکمفرما بود توانست به علل مختلفی فروش قابل قبولی را کسب کند.

{

شروع طرح خدمات رایگان خودروهای هیوندای توسط کرمان خودرو

|}

در نمای مقابل راننده یک فرمان D کات قرار گرفته و پشت سر آن صفحه کیلومتری دیجیتالی به چشم می خورد. در قسمت میانی داشبورد یک مانیتور برای دسترسی به سیستم مولتی مدیا خودرو قرار گرفته و پایین تر از آن کلید هایی پیانویی و یک فضای دو طبقه برای قرار دادن وسایل و گوشی موبایل قرار دارد. کنسول میانی نیز میزبان یک موس برای کنترل سیستم صوتی و همچنین کلید ترمز دستی برقی است. ام وی ام X22 پرو نام نسل جدید X22 بود که در سال ۱۴۰۰ رونمایی و ابتدا در نسخه توربوشارژ به فروش رسید. پس از استقبال خوبی که از این خودرو شد مدیران خودرو نسخه دستی آن‌را نیز به سبد محصولات خود افزود. سرانجام در سال ۱۴۰۲ مدیران خودرو تولید نسخه فیس‌لیفت این خودرو را در برنامه‌های خود قرار داد.

هدف این برند جلب نظر مشتریان جوان بوده و اکنون در بازار ایران یکی از محصولات آن با نام فونیکس FX عرضه می‌شود. جلوپنجره بزرگی با المان‌های کرومی بخش وسیعی از پیشانی خودرو را شامل می‌شود. دیلایت‌ها نیز با شمایلی شبیه به کروم‌های جلوپنجره در کناره‌ها قرار گرفته و طراح به دنبال القاء حس یکپارچگی است.

لازم است اشاره کنیم که پیشرانه‌های TCI (مخفف کنترل جرقه زنی با ترانزیستور) نوع جدیدی از موتورهای ساخت چری هستند که از نظر تکنولوژی، در سطح بالاتری قرار دارند. به گزارش خودروم، پس از توقف تولید میمون و مبارک ام وی ام X33، چری و مسئولان چینی مدیران خودرو به دنبال جایگزین آن گشتند. چرخ و فلک نیز با آنها گشت تا بالاخره ایکس 22 پرو برای سال 2023 فیس لیفت شد.

{

اقساط خودرو X33 CROSS MT

|}

با قیمتی رقابتی و هزینه نگهداری مناسب این خودرو می تواند یک انتخاب عالی برای خریداران باشد که به دنبال ترکیبی از استایل، عملکرد و ارزش هستند. البته باید تاکید شود که انتظار نداریم این تغییرات ظاهری باعث به وجد آمدن بیش از حد مشتریان شود و آنها را با شور و شوق فراوان به سوی خرید این خودرو بکشاند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های MVM X33 Cross نسبت به X22 پرو تغییر کامل نمای چهره و قسمت پشت این خودرو است که باعث شده بدنه این کراس اوور کوچک مدرن‌تر از گذشته به نظر برسد. عملکرد دقیق گیربکس به همراه توان متعادل موتور باعث شده تا کاربران این خودرو حس نکنند که سوار ماشینی با یک موتور کوچک ۳ سیلندر هستند. حتی این پیشرانه نسبت به موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی در مدل قبلی نیز ضعف چندانی نشان نمی‌دهد و توان کافی را به چرخ‌ها می‌فرستد تا چابکی و شتاب خودرو نسبت به مدل ۴ سیلندر تفاوت چندانی نداشته باشد.

در داخل اتاق ام وی ام ایکس 33 کراس شاهد صندلی‌های دستی با گرمکن، سانروف و سیستم نور پردازی 64 رنگ هستیم و تریم داخلی طرح چرم هم زیبایی این بخش را بیشتر می‌کند. روی داشبورد ام وی ام X33 Cross هم موارد جذابی مانند مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، فرمان دی کات و طراحی دو رنگ دیده می‌شود و همان طرح دراگون اسکین هم دوباره تکرار شده است. ازنظر کیفیت رانندگی، باید اعتراف کرد فنربندی و تعلیق مناسبی در X33 S وجود دارد و به‌خوبی از دست‌اندازهای شهری عبور می‌کند.

این سیستم از لغزیدن خودرو در جاده‌های لغزنده و قفل شدن چرخ‌ها جلوگیری می‌کند. از این رو می‌توان این سیستم را یک آپشن عالی برای ایمنی خودروها در نظر گرفت. این جلو پنجره یک جلو پنجره مشبک بوده که بر روی آن آرم MVM نصب شده است و شباهت زیادی با جلو پنجره X55 دارد.

افزون‌براین، سابقه‌ی مدیران خودرو و حضور طولانی‌مدت ام وی ام X33 در بازار ایران، خیال مردم را از بابت خدمات پس از فروش و گارانتی و تأمین قطعات این خودرو در سال‌های آینده راحت می‌کند. تجربه نشان داده حضور کوتاه‌مدت محصولی چینی در بازار ایران، به هزینه‌های سنگین تعمیر، کمبود لوازم یدکی، فقدان متخصص فنی و درنهایت، افت شدید قیمت در بازار دست دوم منجر خواهد شد. در فضای داخلی نیز، تفاوت زیادی بین X33 S امروزی با مدل‌های گذشته وجود دارد.

نمای کناری علاوه بر رینگ‌های 16 اینچی را طرح 5 پره و کالیپر قرمز رنگ، میزبان فلاپ‌های پلاستیکی است و رگه‌هایی از رنگ نارنجی هم در آن دیده می‌شود. ریل‌های سقفی هم در این قسمت به چشم می‌آیند که از طراحی دو رنگ بهره می‌برند. همچنین بد نیست اشاره کنیم که نسخه دو رنگ این محصول هم در چین، از محبوبیت بالایی برخوردار است و شاید راهی ایران هم شود. همچنین بد نیست بدانید که این موتور را قبلا در ام وی ام ایکس 22 پرو دنده‌ای هم دیده بودیم. ظرفیت باک ام وی ام ایکس 33 کراس به 48 لیتر می‌رسد و مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی، از 6.1 لیتر بیشتر نمی‌شود. یعنی با یک باک کامل تقریبا در حالت ایده آل می‌توانید بیش از 700 کیلومتر را یک نفس طی کنید.

البته طبق گمانه زنی‌های مختلف قرار است تا پس از عرضه نسخه اتوماتیک، مدیران خودرو نسخه دستی ام وی ام X33 کراس را نیز که کاملا مشابه با نسخه دستی ام وی ام X22 PRO بوده را در فاز دوم وارد خط تولید خود کند. ام وی ام ایکس 33 با عنوان تیگو 3 در چین، اولین شاسی بلند خودروساز چینی چری در بازار ایران بود که در دهه 80 به کشور راه پیدا کرد و سه نسل از آن با به‌روزرسانی ظاهری، اما پلتفرم و پیشرانه مشابه به عرضه رسید. نسل‌های قبلی این محصول مدیران خودرو مجهز به پیشرانه‌های تنفس طبیعی 2 لیتری با گیربکس دستی یا اتوماتیک بودند.


نمایندگی مدیران خودرو کرج mvm