چه عواملی بر درآمد ادمین اینستاگرام تاثیر دارد؟2024-12-30
همه چیز درباره ادمین اینستاگرام به علاوه 5 نکته مدیریت پیج فالوکمپ
در واقع پاسخ این سوال شاید برای خیلی از افرادی که هم در ابتدای کار می خواهند وارد این فضا شوند مناسب باشد و پاسخی برای تمامی آنچه که در ذهنشان نسبت به این شغل وجود دارد باشد. این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده نگارش شده است.آی تی جو مسئولیتی در قبال صحت و سقم محتوای تبلیغاتی ندارد. ادمین باید توانایی تحلیل دادهها و تهیه گزارشهای منظم از عملکرد پیج را داشته باشد تا بتواند نقاط ضعف و قوت را شناسایی کند.
یکی از اولین قدمها برای حرفهای شدن، آشنایی با نحوه کار اینستاگرام و الگوریتمهای آن است. الگوریتمهای اینستاگرام نحوه نمایش محتوا به مخاطبان را تعیین میکنند و درک آنها برای افزایش دیدهشدن محتوا ضروری است. برای افزایش درآمد، ادمینها میتوانند در دورههای آموزشی مرتبط شرکت کنند، مهارتهای خود را ارتقا دهند، نمونهکارهای قوی ایجاد کنند و با برندها یا اینفلوئنسرهای معتبر همکاری داشته باشند. برای مثال، پیجهایی که در حوزههای پرطرفدار مانند مد، زیبایی، آموزش آنلاین یا تکنولوژی فعالیت میکنند، معمولاً بودجه بیشتری برای مدیریت اختصاص میدهند. بهطور کلی، تبلیغات اینستاگرام یکی از اصلیترین خدماتی است که ادمینها ارائه میدهند و میزان تخصص و موفقیت در این حوزه نقش تعیینکنندهای در درآمد آنها دارد. شغل ادمین اینستاگرام در سالهای اخیر به یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین مشاغل در دنیای دیجیتال تبدیل شده است.
جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید
همچنین، ارائه خدمات ویژه مانند تحلیل عمیق آمارها، مشاوره تبلیغاتی و تولید محتوای خلاقانه میتواند ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند. مهارت ارتباطی قوی برای تعامل با مخاطبان و کارفرمایان از ویژگیهای یک ادمین حرفهای است. ادمین معمولاً وظیفه طراحی و مدیریت تبلیغات اینستاگرامی را نیز بر عهده دارد. این شامل انتخاب هدفمند مخاطبان، بودجهبندی تبلیغات و ارزیابی نتایج کمپینها میشود.
به طور کلی فردی که وظیفه مدیریت، نظارت، اعمال تغییر، به روز رسانی و ارتباط با بازدیدکنندگان را برعهده دارد، ادمین اینستاگرام نامیده می شود. در واقع این فرد پیج اینستاگرام را مدیریت کرده و اقدامات لازم جهت افزایش تعداد بازدیدکننده و بهبود جایگاه در این شبکه اجتماعی پرطرفدار انجام می دهد. یک ادمین باتجربه و کاربلد ظاهر پیج را تغییر می دهد، نواقص آن را برطرف میسازد، به نظرات و سؤالات کاربران پاسخ می دهد و در آخر با انجام همه این کار پیج Instagram را توسعه داده و به حد مطلوب و ایده آل می رساند.
ادمین اینستاگرام با مهارت هایی که دارد می تواند پیج شما را از یک پیج معمولی به یک پیج قوی و قدرتمند با محتواهای عالی تغییر دهد. در حال حاضر، ادمینهای اینستاگرام باید علاوه بر مدیریت محتوای روزانه، مهارتهایی در زمینه تحلیل دادهها، بهینهسازی تعاملات و استفاده از ابزارهای اتوماسیون برای بهبود عملکرد صفحات داشته باشند. این تحولات باعث شده است که درآمد ادمینها، بهویژه کسانی که دارای دانش فنی و تخصصی بیشتری هستند، به طرز چشمگیری افزایش یابد. با توجه به این عوامل، میانگین درآمد ادمین اینستاگرام در ایران در سال 1403 بین 4 تا 250 میلیون تومان در ماه است.
اگر میخواهید فالوورهای یک پیج در اینستاگرام را بالا ببرید، اولین و مهمترین کاری که باید بکنید، انتشار مداوم محتواست. ادمین باید در زمانی که مطالب بیشترین بازدید را دارند، آنها را منتشر کند. در واقع این شغل نیاز به آزمایش و تجزیه و تحلیل آماری دارد، یعنی ادمین با انتشار محتوا در ساعات مختلف روز به این نتیجه برسد که مطالب در چه زمانی بیشترین بازدید را دارند. بعضی از شرکت ها با وجود درآمد خوبی که دارند، حقوق پایینی برای ادمین پیج خود در نظر می گیرند. اینجاست که ادمین باید دست به کار شود، با مدیر مجموعه مذاکره کند و وظایف خطیری که بر عهده دارد را با کارفرما در میان بگذارد.
منظور از زمان مناسب، ساعتی از روز است که اغلب فالوورهای شما در اینستاگرام هستند و امکان دیده شدن پست شما در بالاترین حد خود است. شما با یادگیری مهارتهای مدیریت پیج و داشتن سابقه کار مفید میتوانید بیش از این مقدار درآمد داشته باشید. درآمد برحسب ساعت کار است و اگر مدیریت یک پیج 8 ساعت در طی روز زمان نیاز داشته باشد، براساس حقوق اداره کار مشخص میشود. به عنوان مثال، فرض کنید که مخاطبان شما کارمند هستند، پس بهتر است زمانی که این افراد وقت آزاد برای اینستاگرامگردی دارند، مطالب را منتشر کنید. بهطور کلی وظایف ادمین به نیازهای صاحب پیج بستگی دارد؛ برخی از ادمینها باید کارهای پیچیده و زیادی انجام دهند در حالی که برخی دیگر فقط باید کارهای سادهای انجام دهند که شاید فقط دو ساعت در روز زمان بگیرد.
قانونی که به ازای نشر 80% از محتوای مربوط به موضوع پیج، 20% تبلیغات را مجاز می داند. به این صورت که هر چقدر درآمد پیج باشد، درصد مشخصی از این درآمد به ادمین تعلق میگیرد. ادمین باید بر تمام قابلیتهای اینستاگرام تسلط کامل داشته باشد و بداند که با آنها چه کارهایی میتوان انجام داد. ویژگیهایی مانند لایو (Live)، استوری (Story) و بارگذاری ویدئوهای طولانی (IGTV) از مهمترین ابزارها برای معرفی کسب و کار در اینستاگرام است. بنابراین، زمانی که مشتری میخواهد محصولی را بهطور مستقیم در اینستاگرام سفارش دهد، ادمین باید اطلاعات او را دریافت و به واحدهای فروش و تحویل ارجاع دهد.
ادمینهایی که وظایف متنوعتری از جمله تولید محتوا، تبلیغات، تعامل با مخاطبان و برنامهریزی برای رشد پیج را بر عهده دارند، معمولا درآمد بالاتری دارند. در مقابل، ادمینهایی که مسئولیتهای محدودی دارند، درآمد کمتری دریافت میکنند. در این مقاله ضمن بررسی جایگاه اینستاگرام در فضای کسبوکار، به معرفی شغل ادمین پیج اینستاگرام پرداختیم. همچنین با بررسی برخی از مهمترین چالشهای شغل ادمین پیج اینستاگرام، به ارائه راهکارهایی موثر برای رویارویی با این چالشها پرداختیم.
ادمین باید ترفندها و راههای ایمن نگه داشتن پیج را بداند و از هر راهی برای اطمینان از ایمنی پیج استفاده کند. نکته مهم این است که پاسخ دادن به نظرات و پیامهای مخاطبان، بخش مهمی از این تعامل است و این پاسخ دادن یکی از وظایف اصلی ادمینهاست. ما در تیم روپیک همیشه در تلاشیم تا بهترین و زیباترین ها را در فضای وب خلق کنیم. اما از سال ۱۴۰۲ علاوه بر خدمات گرافیکی به کسب و کارها به ساخت آموزشهای کاربردی فتوشاپ ویژه بازار کار نیز میپردازیم.
نکات مدیریت پیج اینستاگرام
ادمین باید با تحلیل دقیق از وضعیت پیج، بهترین راهکارها را برای ارتقا کسبوکار پیشنهاد دهد. این مهارتها تاثیر زیادی روی درآمد ادمین اینستاگرام دارند، زیرا کارفرمایان معمولا به دنبال ادمینهایی هستند که بتوانند نقش مشاور را نیز ایفا کنند. با این دوره صفر تا صد تولید محتوا، پست، استوری، ادیت، تدوین، بنر گرافیکی و… را با موبایل یاد میگیرید.
به همین دلیل پیش از معرفی شغل ادمینی پیج اینستاگرام و شرح وظایف ادمین، بهتر است ابتدا با جایگاه اینستاگرام در فضای کسبوکار بیشتر آشنا شویم. این در حالی است که رشد روزافزون استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام در بین اقشار مختلف جامعه و استقبال فزاینده کسبوکارها از این شبکه اجتماعی، چشمانداز روشنی را برای شغل ادمینی پیج اینستاگرام ایجاد کرده است. در این مقاله ضمن معرفی شغل ادمینی، به بررسی وظایف ادمین و چالشهای موجود در شغل ادمین اینستاگرام میپردازیم. داشتن شغل آنلاین در منزل آن هم با گوشی بسیار جذاب و راحت می باشد، چون در خانه نشسته ایم و درآمدزایی می کنیم. انتخاب ادمین خوب برای صاحب پیج کسب و کار بسیار اهمیت دارد، زیرا مدیریت پیج را باید به دست کسی بسپارد که بتواند رهبری درستی داشته باشد. به همین جهت افرادی را استخدام می کنند که رزومه خوبی داشته باشند و توانایی کار کردن با نرم افزار های گرافیکی را داشته باشند که همین امر باعث افزایش درآمد ادمین اینستاگرام می شود.
این مهارتهای به ادمین اینستاگرام کمک میکند تا بر روی کمپینها کنترل کامل داشته باشند و در صورت مواجهه با هر نوع چالش، تصمیم درستی اتخاذ کنند. از دیگر وظایف ادمین Instagram می توان به اشتراک گذاری انواع ویدئوی IGTV اشاره کرد. بر همین اساس بخش اعظمی از حقوق ادمین اینستاگرام به این وظیفه مهم اختصاص یافته است. یک ادمین اینستاگرام می تواند فعالیت های مختلفی را انجام دهد و با توجه به توانایی و سابقه کاری که دارد، ممکن است حقوق ادمین بیشتر یا کمتر باشد. این افراد به کسبوکارها کمک میکنند تا با جذب و نگهداری مخاطبان بیشتر، فروش خود را افزایش دهند و برند خود را در این شبکه اجتماعی محبوب گسترش دهند.
ادمینهای اینستاگرام میتوانند با مدیریت چندین پیج بهطور همزمان، درآمد قابلتوجهی کسب کنند. پیجهای بزرگتر و مشهورتر به طور طبیعی به ادمینهای باتجربهتر و ماهرتری نیاز دارند و به همین دلیل حقوق آنها بیشتر است. چالشهای یک ادمین در مواجهه با پیجهایی با دنبالکنندگان بیشتر، به مراتب بیشتر است. چراکه احتمالا ادمین اینستاگرام باید مدت زمان بیشتری را صرف برقراری ارتباط و جلب اعتماد و رضایت دنبالکنندگان نماید. این روزها محتواها و ابزار موجود در اینستاگرام به شدت گسترش پیدا کرده است و این موضوع برای مدیریت حساب کاربری یک پیج به عنوان چالش تلقی میشود.
این تقویم در کنار دید روشنی که از استراتژی محتوا به ادمین میدهد، زمان بندی انواع محتواهای تولیدی مانند استوری، لایو، آی جی تی وی و غیره را نیز مشخص میکند. اهمیت تقویم محتوا برای ادمین اینستاگرام به خصوص در ارتباط با برگزرای کمپینها مشخص میشود. زمانی که یک کمپین بر طبق برنامه پیش نرود و محتوای مناسب در زمان مشخص منتشر نشود، شانس موفقیت کمپین به شدت کاهش مییابد. اگر تلاش خود را بیشتر کنید، می حتی 2 پیج را به صورت همزمان تحت نظر داشته باشید و درآمد دو برابری از طریق ادمین شدن پیج به دست بیاورید.
این تفاوت در مسئولیتها و اختیارات ادمینها، عامل اصلی تعیین میزان درآمد آنها به شمار میآید. به عبارت دیگر، هر چقدر که مسئولیتهای ادمین بیشتر باشد، طبیعتا درآمد بیشتری هم خواهد داشت. این افراد با انجام وظایف مختلف مانند تولید محتوا، پاسخگویی به کاربران، افزایش تعاملات و ارتقا کیفیت صفحه میتوانند نقش مهمی در رشد و توسعه یک برند ایفا کنند. « ادمین (Admin) مخفف کلمه ادمینیستریتور (Administrator) و از نظر لغوی به معنای مدیر، رئیس یا سرپرست است.
اینستاگرام نه تنها یک ابزار ارتباطی و اجتماعی است، بلکه یک فرصت کسبوکار قدرتمند نیز به شمار میآید. اما بنابر آمارهای ذکر شده درآمدهای پیج هایی با بیشتر از ۱۰۰ هزار فالوور بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون است. بر اساس گزارش سایت DOOFINDER حدود 25.51 درصد از اینفلوئنسرها در محدوده درآمدی بین 1000 تا دلار در سال قرار دارند.
باتوجه به گسترش کسب و کارها در اینستاگرام و ایجاد پیجهای متنوع، تقاضا برای شغل ادمینی بسیار بالا است. بنابراین اصلا نگران این نباشید که چقدر طول میکد تا به عنوان ادمین استخدام شوید؛ زیرا کافیست تا اقدام کنید و در کمترین زمان صاحب شغل شوید. اطلاع از موجودی کارها، هنر بازاریابی، خوش برخوردی و پاسخگویی به موقع از وظایف ادمین دایرکتور محسوب میشود. هرچقدر با علاقه و ذهنیت خلاقانه وارد این حرفه شوید، خواهید دید میتوانید روی درآمد ادمین اینستاگرام برای گذر زندگی حساب کنید.
{توانایی مشاوره به کارفرما
|}همچنین، گاهی اوقات افراد یا شرکتهای بزرگ برای بهبود و توسعه کسبوکار یا افزایش فروش خود در این رسانه اجتماعی، اقدام به استخدام ادمین میکنند تا صفحهشان در مسیر درست و منطقی قرار گیرد. در مقاله «شغل ادمینی اینستاگرام چیست؟»، به تفصیل درباره ادمین و وظایف او صحبت کردهایم. همچنین فردی که مسئول مدیریت و تولید محتوا در یک کانال تلگرامی است، بهعنوان ادمین کانال تلگرام شناخته میشود. معمولا صفحات اینستاگرام و کانال تلگرام شرکتها، دارای تعداد زیادی از فالوورها هستند. به همین دلیل در صورت انجام درست وظایف ادمین، حقوق ادمین اینستاگرام یا حقوق ادمین تلگرام میتواند مبلغ قابلتوجهی باشد. صفحه اینستاگرام رابطی است برای تعامل مدیران کسب و کار با مخاطبان و مشتریان.
خدمات تبلیغات اینستاگرام یکی از مهمترین جنبههای فعالیت ادمینهای اینستاگرام است و تأثیر مستقیمی بر میزان درآمد آنها دارد. تبلیغات اینستاگرامی شامل طراحی، مدیریت، و اجرای کمپینهای تبلیغاتی هدفمند برای جذب مشتریان و افزایش دیدهشدن پیجها است. کسب و کارهای اینستاگرامی، وظایف مختلفی برای ادمینهای خود در نظر میگیرند.
در ارتباط با مدیریت اینستاگرام، یک ادمین پیج اینستاگرام فروشگاهی باید بتواند به خوبی استراتژی بچیند و برنامه ریزی خوبی داشته باشد. خیلی از افراد به این نکات اینستاگرام مسلط نیستند که همین موضوع مشکلاتی را ایجاد میکند. این استراتژی باید در ارتباط با موضوعات مختلفی مانند تبلیغات، برگزاری کمپینها و غیره باشد. با توجه به این عوامل موثر، میانگین حقوق ادمین اینستاگرام در ایران در سال 1403 بین 5 تا 20 میلیون تومان در ماه است. البته که این حقوق میانگین است و باید بر اساس متغیر های مختلف مورد بررسی ارزیابی قرار بگیرد. در ادامه برخی از مواردی که بر حقوق ادمین تاثیر دارند را مورد بررسی قرار داده ایم.
- {
- زمانی که شما برای راه اندازی کسب و کار خود در اینستاگرام استارت می زنید نمی دانید که کی موفق می شوید و پیشرفتتان چه زمانی اتفاق می افتد! |}
- هشتگ های نیچ، هشتگ هایی هستند که فقط یک طیف خاص از مخاطبان را هدف قرار می دهند و گستره زیادی را در بر نمی گیرند.
- بدون تگ کردن، مخاطبان نمیتوانند بهراحتی به صفحه معرفیشده دسترسی پیدا کنند. {
- ادمینهای حرفهای با تحلیل بازار هدف و نیازهای مخاطبان، استراتژیهای تبلیغاتی مؤثری طراحی میکنند. |}{
- اگر یک پیج فالوور واقعی زیادی داشته باشد، صاحب پیج حاضر است درآمد بیشتری به ادمین پرداخت کند. |}
- در این مطلب راهکارهای افزایش امنیت تلگرام را برای شما نوشته ایم تا بتوانید میزان خطر این پیامرسان را کاهش دهید.
بستن قرارداد با ادمین اینستاگرام، چه برای کارفرما و چه برای ادمین، از اهمیت بالایی برخوردار است. این قرارداد به عنوان یک سند رسمی، وظایف و تعهدات طرفین را به طور شفاف مشخص میکند و از بروز سوءتفاهمها و مشکلات در آینده جلوگیری میکند. این تجزیه و تحلیلها توسط ابزارهای اینستاگرام، سایتهای مخصوص و برنامههای مرتبط انجام میشود؛ سپس نتیجهی آن به ادمین تولید محتوا منتقل میشود تا بر اساس آن، یک تقویم جدید طراحی کنید. شغل ادمین تولید محتوا برایی کسانی مناسب است که ذهن خلاق، وقت کافی و تجهیزات مناسب برای عکسبرداری و فیلمبرداری را دارند.
آنچه مشخص است، این است که یک ادمین اینستاگرام که به طور تمام وقت و حضوری مشغول به کار است، حداقل حقوق وزارت کار را دریافت کرده و از بیمه و سایر مزایا نیز بهرهمند میشود. در این یادداشت عوامل موثر بر حقوق ادمین تولید محتوا اینستاگرام را بررسی و تخمینی از میزان آن خواهیم داشت. خواندن این یادداشت را به کسانی که در مسیر استخدام ادمین اینستاگرام هستند، توصیه میکنیم.
یکی از نکاتی که میتواند به ادمینها در افزایش حقوق کمک کند، انجام کار بهصورت دورکاری است. یکی از مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام این است که باید پستها و استوریها را به طور منظم و مطابق با زمانبندی مشخص منتشر کند. این کار نیاز به دقت و نظم بالا دارد تا پیج همیشه فعال و بهروز باشد و فالوورها از طریق انتشار محتواهای بهموقع و مرتبط با نیازهایشان جذب شوند. درآمد ادمین بهعنوان یک شغل پرطرفدار و ضروری در دنیای کسبوکارهای آنلاین، بستگی به مهارتها و وظایفی دارد که ادمین برای یک پیج انجام میدهد. ادمین اینستاگرام به فردی میگویند که مسئولیت مدیریت و رشد یک پیج را بر عهده دارد.
انتشار محتوا، بالا بردن تعامل یا انگیجمنت پیج، توانمندی افزایش فالوور، توانایی مشاوره به کارفرما و نوشتن کپشن از وظایف یک ادمین است. مهارتها و توانمندیهای ادمین اینستاگرام، میزان کاری که ادمین در پیج انجام میدهد و وضعیت مالی کارفرما و اندازه کسبوکار از عوامل موثر هستند. این کار باعث میشود تا پیج در صفحه اکسپلور اینستاگرام قرار گیرد و در نتیجه بیشتر دیده شود. برای ادمینهای اینستاگرام، این مهارتها نقش کلیدی در افزایش موفقیت پیج و درآمد آنها دارند.
میزان اختیارات و مسئولیت های یک ادمین، اصلی ترین عامل تعیین حقوق ادمین اینستاگرام است. با رعایت این نکات و تمرکز بر رشد مهارتها، میتوانید به یک ادمین اینستاگرام حرفهای تبدیل شوید و در این شغل درآمد و موفقیت بیشتری کسب کنید. برنامهریزی دقیق و زمانبندی مناسب برای انتشار محتوا نقش مهمی در موفقیت پیج دارد. ادمین حرفهای باید بداند چه زمانی مخاطبان بیشترین فعالیت را دارند و محتوا را در آن زمانها منتشر کند. استفاده از ابزارهایی مانند Meta Business Suite یا Later برای زمانبندی پستها بسیار مفید است.
از این رو ادمین باید با تجربه و تخصصی که در این زمینه کسب کرده، استوری های مختلف را تهیه کرده و در پیج قرار دهد. تیم دیجیتال مارکتینگ آیدبکس با بهره گیری از نیروی جوان و خوش ذوق به کسب و کارها کمک میکند بهتر دیده بشوند و بیشتر بفروشند و در دنیای مارکتینگ حضوری کار آمدتر، هدفمندتر و سودمند تری داشته باشند. با تمامی دانش و تجربه ای که داریم در کنار شماییم تا بهترین عملکرد را در فضای کسب و کار داشته باشید . تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس ، بالغ بر 6 سال است که در حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ ، مشاوره برند سازی و آموزش فعالیت میکند.
میزان دریافتی ادمین در شهر تهران برای پیجهای کوچک بهطور متوسط بین ۲ تا ۶ میلیون تومان است، برای پیجهای متوسط حدودا ۶ تا ۱۵ میلیون تومان و برای پیجهای خیلی بزرگ و مشهور بیش از ۱۵ میلیون تومان خواهد بود. البته لازم است ذکر کنیم که تعیین سقف مشخص برای میزان دریافتی ادمینها امکانپذیر نیست و این رقم متغیر است. ادمین یکی از اصطلاحات پرکاربرد امروزی است و به کاری اشاره دارد که با مدیریت همراه است.
از طرف دیگر توان مالی کارفرمایان نیز با یکدیگر متفاوت است و هر کدام از آنها مبلغ مشخصی را برای مدیریت پیج توسط ادمین های متخصص و باتجربه تعریف کرده اند. بر همین اساس با افزایش توان مالی کارفرما و توسعه کسب و کارها در بخش های مختلف حقوق ادمین اینستاگرام هم بیشتر می شود. البته این اصطلاح معمولاً برای پیجهایی به کار میرود که فالوورهای زیادی دارند و صاحب اصلی پیج، زمان کافی برای رسیدگی به امور صفحه اینستاگرامی خود را ندارد. گاهی مواقع هم افراد یا شرکتهای بزرگ برای بهبود و توسعه کسب و کار یا رشد فروش خود در این رسانه اجتماعی، ادمین استخدام میکنند تا پیجشان در یک مسیر درست و منطقی قرار بگیرد. در مقاله «شغل ادمینی اینستاگرام چیست؟»، در مورد وظایف ادمین اینستاگرام مفصل صحبت کردهایم. با افزایش تجربه، مهارت، حجم کار و ارائه خدمات باکیفیت، میتوانید به مرور زمان حقوق خود را ارتقا دهید و به عنوان یک ادمین اینستاگرام حرفهای، درآمد قابل قبولی کسب کنید.
درآمد ادمین اینستاگرام چقدر است؟